ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

קיבלוה מאהבה: דרעי אצל הרב עמאר

במסגרת ביקורי החג אצל גדולי ישראל, הפתיע שר הפנים כשהגיע בצהרי שישי לביקור אצל רבה של ירושלים

דרעי אצל הרב עמאר
דרעי אצל הרב עמאר

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיע הצהריים (ו) לביקור במעונו של רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, והשניים ערכו 'לחיים' לכבוד יום הפורים. לשר דרעי התלווה דודו עמר, מקורבו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף.

כזכור בין הרב עמאר לשר דרעי שוררת מתיחות רבה בשנים האחרונות, ולפיכך מדובר בביקור מפתיע.

קודם לכן ערך השר דרעי ביקור חג בבית הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף וכמו כן בביתו של חבר מועצת החכמים, הגאון רבי דוד יוסף. שלשום ערך השר דרעי סבב ביקורי חג בבתי גדולי ישראל בבני ברק.

במהלך ביקור דרעי במעונו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הוא שאל מענייני דיומא: מה ההיתר לעשות ליצנות בפורים, הלא פורים זה דרבנן והאיסור על ליצנות הוא מדאורייתא? ראש הישיבה הזכיר בהקשר הזה שהמשגיח של פוניבז׳ רבי חצק׳ל לוינשטיין זצ״ל נהג שלא לעשות ליצנות בפורים.

השר דרעי ענה, כי כיוון שמדובר בליצנות דע״ז, ליצנות מעמלק אז כבר מותר, כיוון דהותרה הותרה. מרן ראש הישיבה ברך את השר דרעי שימשיך להיות שר. ״אני לא רוצה להיות שר״, אמר הגראי״ל, ״וגם הם לא רוצים אותי שר..״ בהמשך השר דרעי אמר: ״ראש הישיבה הוא שר התורה״. מרן ענה לו: ״תודה רבה״.

מאוחר יותר, במהלך ביקורו של דרעי במעונו של הגר״ח קנייבסקי, סיפר לו השר על הדיון שהיה אצל הגראי״ל שטיינמן בנושא ה׳ליצנות בפורים׳. מרן הגר״ח ענה, כי מדובר בליצנות דמצווה ולכן מותרת. השר דרעי אמר שאכן כך אמר למרן הגראי״ל. והוסיף: כעת בפורים נאמר כל הפושט יד נותנים לו, לכן אני מבקש ברכה להצלחה. מרן הגר״ח ברך את השר דרעי ב״ברכה והצלחה וכל טוב״.
הרב עמאר אריה דרעי ביקור חג הרב שטיינמן הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד