כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לייבל'ה מסכם: פורים זה פרוש, וקצת דרעי

ספיישל פורים בלייבל'ה: מנה גדושה של פרוש, מעקב צמוד אחרי דרעי • וגם: מי פירק חרדים במאה שערים?

לייבל'ה מסכם: פורים זה פרוש, וקצת דרעי

הנה כי כן, למרות מוצאו הליטאי והחיבה למאכלים מזרחיים, את ימי הפורים מעדיף לייבל'ה לבלות דווקא באזורים חסידיים, שם יודעים שמחה מהי. אי לכך ובהתאם לזאת, התייצב לייבל'ה עם פתיחת המסיבה השנתית של 'שלומי אמונים' בליל י"ד אדר בביתו של מנכ"ל 'המבשר' והאיש החזק בסיעה מוישי פרוש בחזון איש 60 בבני ברק.

כמו בכל שנה, האח"מ הראשון להגיע (מלבד הבוס שאין להזכיר את שמו במדור ובפורים בלבד מותר לשלב את תמונתו) היה מ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש, שסיים להרגיע את הרוחות בבירה אחרי פרשת חילולי השבת שלא היו בשוק מחנה יהודה, והגיע כשהוא מלווה במנהל המוסדות הותיק יענקי ברגר. לייבל'ה תיעד את הצמד בשיחה ערה עם איש רבני אירופה מוישה פרידמן.





בעוד המארח עסוק בהגשת צלחות עמוסות בכל טוב 'גרעיני עפולה' ושאר מפרסמים ב'המבשר' לשולחן, הוטל על אחיו נוחי, מנכ"ל מערכת הכשרות המשגשגת של 'אגודת ישראל' לקבל את פני הבאים ולהושיב אותם במקומם, ואם אפשר, לדחוף להם בקטנה את הכוסית הראשונה של האלכוהול, איש איש וטעמו.

מי שנחלץ לסייע לנוחי, מתוך ידיעה מראש שאלכוהול נוטה שלא להשפיע על חסידי חב"ד, הוא הדובר המסור של סגן שר החינוך, שניאור רוזן, שהעניק יחס של חיבה מיוחד לכתבים הפרלמנטריים שהגיעו לאירוע, ובתוכם כתב הבית של 'בחדרי' עקיבא ווייס, עורך 'מרכז העניינים' יצחק נחשוני, כתב 'גלי ישראל' יוסי בן עטר, איש 'המבשר' בנימין ליפקין ועורך 'יתד' אפי רצקר.



ומול כל אלה, לפחות עיתונאי אחד הרגיש בבית ולא נזקק לאירוח: הפרשן הפוליטי של רשת קו עיתונות דתית, אבי בלום, הגיע בשעת ליל מאוחרת (אחרי שסיים לחגוג עם המגיש המרכזי של 'קול ברמה' מוישה גלסנר, כפי שמסרו מקורות ללייבל'ה), ומיד לקח את הניהול המוזיקאלי של הערב מידיו של חונא דייטש, תוך שהוא משלב בין שירי ארץ ישראל, להיטים חסידיים ופיוטים מסורתיים מזרחיים. לייבל'ה כמעט תוהה אם בלום עשוי לפצוח בקריירה שלישית ומוזיקאלית - מלבד תפקידיו כפרשן וכעו"ד.





ואם בפיוטים עסקינן, אין ספק שהמסמר המרכזי של הערב היה סגן ראש העיר (אלעד, בטח אלעד) מטעם ש"ס, צוריאל קריספל, שבמשך שעה ארוכה לא נס ליחו ולא עומעם גרונו, בשילוב בלתי אפשרי עם חונא דייטש דלעיל ובתלבושת אותנטית שלייבל'ה לא בטוח בכלל שמשמשת את קריספל רק בפורים, נתן צורי הופעה של ממש, שהאפילה על כל שאר חברי המועצה האלעדית שהגיעו (והם הגיעו כולם, פחות או יותר).





בשלב מסוים בשמחה, הגיעה להקת חוגגים שסיירה לאורך כל הערב ממסיבה למסיבה בבני ברק, בין השאר כללה הלהקה את כתבי 'בחצרות הקודש' משה ויסברג וישראל כהן, איש הסקופים יענקי קצבורג ועוזרו הצמוד, ורק בני מינצר היה חסר, עד שבבוקר התברר ללייבל'ה גם למה... אם כך ואם כך בני החבורה פגשו במקום את היועץ האסטרטגי החדש למחוז החרדי, ארי גלהר, שהידק את קשריו עם הסיעה שמחזיקה בסגנות משרד החינוך.





ואותה חבורה בשינויים קלים, תיעדה את עצמה גם בביקור ססגוני אצל אבא של התימני - לאמור הרב גדסי שיחיה, אביו של הפוליטי של 'קול חי' איתי גדסי.



שאר אשכנזים מה עשו...
כדי שלא לקפח את ידידיו הדגלאים, קפץ לייבל'ה גם לביקור קטן בביתו של יו"ר המחלקה המוניציפאלית של דגל התורה וסגן ראש העיר בני ברק, מנחם שפירא, שם ניצח ראש לשכתו אלי ארנד על מלאכת האירוח. במקום נצפו שורה ארוכה של פעילי 'דגל' בעיקר בני הדור הצעיר, במפגש משמעותי אחרון לפני הועידה הגדולה בקרוב.





בצהרי פורים דבני ברק, כשלייבל'ה כבר התנדנד קלות ולא כל כך ברור לו איפה וממה, הוא נסחף בתוך אלפי השנורערס שגדשו את הרחובות לעבר שכונת הר שלום, שם פגש פרצוף מוכר, למרות שלקח לו זמן לזהות כי מאחורי התחפושת המפוארת של הרב'ה הרפורמית של הכותל הדרומי, מסתתר המגיש הקשוח מקול ברמה דודי שוומנפלד.





ובליל ט"ו, כמנהג ירושלים, עלה לייבל'ה לביתו של אותו יענקי ברגר דלעיל, שם חגגו ההמונים עד עלות השחר. כמו אתמול, פגש לייבל'ה את משפחת פרוש על ענפיה השונים, את מ"מ ראש העיר יוסי דייטש ואת מיטב הפינוקים שברגר הקפיד להגיש באופן אישי לכל משתתף. רק איש 'ידיעות' משה הלר שהוזמן באופן אישי ולא הגיע היה חסר.





ואם בפורים אצל פרוש עסקינן, השיא הגיע כמובן בצהרי ט"ו, שעות אחדות לפני כניסת השבת, בסעודה המרכזית שהתקיימה ברחוב ירמיהו אצל סגן שר החינוך מאיר פרוש. שם האחים מוישי ונוחי דאגו להקדיש ללייבל'ה פינה משלהם.





ואילו סגן השר בכבודו ובעצמו, ניסה בחוסר הצלחה מופגן להתמודד עם עישון סיגר. לפחות בתחום הזה יש יתרון מובנה ליעקב אשר על מאיר פרוש.





ואת מפרק החרדים, איש ערוץ 10 אבישי בן חיים, איתר לייבל'ה כשהוא מחפש 'מציאות' בשכונת מאה שערים בצהרי פורים.



רחמים ידע, וגם תיעד
ומכיוון שלייבל'ה מחזיק בצמידות גם את רחמים, עוזרו לענייני ש"ס ושאר מזרחיים, הוא נשלח לעקוב בצמידות אחרי ההנהגה הספרדית המשגשגת. בתחילה רחמים השתעמם, "הוא כל הזמן מגיע להתחנף לרבנים האשכנזים", ביכה ללייבל'ה בטלפון, אחר כך זה נהיה מעניין, "הנה, השר נזכר שיש חברי 'מועצת' בגוש דן, הוא מבקר כעת אצל הרב בעדני והרב מאיה".

אבל השוס האמיתי של דרעי היה בליל ט"ו, עת הגיע למסיבת הפורים של ישיבת 'עטרת ישראל' בראשות חבר המויעצס הגרב"מ אזרחי, יחד עם צוות תקשורת מורחב בהובלת אנשי משפחה יוסי אליטוב ושמעון יאיר ברייטקופף, הדובר יעקב בצלאל ועוד. דרעי הצטייד בסגן ראש העיר המקומי הפופולארי צביקה כהן, ופיזז עמו להנאתו שעה ארוכה.







ואם תהיתם, קודם לכן הגיעו הצמד כהן & דרעי להתפלל ברחבת הכותל המערבי, חבושים ומחופשים כדבעי.





ועוד יותר קודם לכן, באולמי מונדיאל בירושלים נערכה מסיבת פורים של 'אל המעיין', ובה תועד כבוד השר עם חבר מועצה ירושלמי אחר, נחמניאל סבן. הכוכב העולה מתל ציון השיק כוסית עם הבוס. רחמים תיעד.





וש"סניק אחר שמכהן בתפקיד סגו שר הפנים, הלא הוא משולם נהרי, בחר להעביר את ימי הפורים עם רעייתו באודסה, שם עשו לו השלטונות 'פקאזוכה' רציני וליווי נאה של ניידות משטרה ושאר ירקות.

קצת בענייני תחפושות: הנה כבוד הרב ארוש שכבר לא יתקבל לחיידר של מרביצי כנראה, לאחר שתועד בתחפושת של הראשון לציון.



וקצת מ"מים
ואי אפשר בלי פינת המ"מים, ולפחות בלי להתייחס לראיון הפורימי המשובח שהעניק ח"כ יגאל אדידס גואטה לבחדרי חרדים. כך זה נראה בעיני יוסי חיים.





ומילא זה, מה תאמרו על ההתייחסות לסוגיה הרגישה של שייכות רמות לירושלים והמחלוקת הראשל"צית שקרעה את השכונה.



פרוש דרעי צביקה כהן הרב ארוש פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד