כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרב אליהו עמאר: "מהלך חשוב מאד"

בנו של הרב עמאר התייחס לביקור דרעי בבית אביו במהלך יום הפורים, ואמר כי זהו תחילתו של עידן חדש • האזינו

הרב עמאר, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הרב עמאר, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הקרע ברחוב הספרדי - הרב אליהו עמאר, בנו של הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון הרב שלמה משה עמר, מאשר הבוקר (א') את הפרטים שפורסמו אמש ב'בחדרי חרדים' אודות הפגישה שנערכה ביום שישי בין הרב עמאר ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי - "מהלך חשוב מאד".



הרב אליהו עמאר אומר בראיון לנועם זיגמן בתכנית 'חדש על הבוקר' ב'קול ברמה' כי "הפגישה ביום שישי אצל אבי, מהלך חשוב מאוד שמסמן עידן חדש. אם יצטרכו לקיים פגישות נוספות כדי לקדם את השלום, אשתף פעולה".

עוד אמר בנושא הפגישה כי הייתה "הפתעה גמורה, אף אחד לא העלה בדעתו. אני מסתפק אם אריה דרעי העלה בדעתו שזה יקרה בפורים, ימים של שמח ושלום פורצים גדר. השאלה היא האם מדובר בדיאלוג על חשבון של הרב או ניצול ציני. בתקופה הקרובה נדע האם יש פה מגמה בנושא הרדיפה של הרב, שנמשכת כבר שלוש שנים".

בנו של הרב עמאר נשאל האם אביו צפוי לפרוש בעוד שנה או שנתיים מרבנות ירושלים, לצורך הקמת מועצת רבני ישראל של 'יחד' ובעקבות כך דרעי הגיע לביקור.

"אני לא חושב", אמר הרב אליהו, "הציבור בכללותו ואריה דרעי וראשי ש"ס מכירים את הרב שהוא לא איש פוליטי, אף פעם לא עשה תנאים, ובשבילו ירושלים זה לא קרש קפיצה. הרב בשר מבשרה של תנועת ש"ס במשך שנים רבות. ייתכן שהרב יגיע לגיל הפנסיה ולא יבקש הארכה, וזה לא יהיה קשור לעניינים פוליטיים".

בנו של הרב עמאר התייחס לעוד פרשה כאובה בין ש"ס לאביו ואמר כי - "הרב רוצה מכתב התנצלות בסוגיה מסוימת, שמבחינתו הייתה עלילת דם. על כך שהיה דיל בארכת כהונה של הרב הראשי עם בחירת הרב דוד סתיו, ועל זה הרב מרגיש שנעשה פה עוול שאין כדוגמתו".
הרב עמאר ארידה דרעי הרב אליהו עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד