י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתניהו: לא לערער על מוסריות צה"ל

ראש הממשלה התייחס לסערה בנושא ירי החייל במחבל המנוטרל וספג ביקורת מבנט: "תגבה את החיילים שלנו"

נתניהו. צילום: מרק ישראל סאלם
נתניהו. צילום: מרק ישראל סאלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (א) בפתח ישיבת הממשלה לסערה בנושא ירי החייל במחבל בחברון, ואמר כי גם במקרה הנוכחי, הבדיקה לוקחת בחשבון את כל התנאים.

נתניהו תקף את האמירות נגד הרמטכ"ל וצה"ל ואמר כי "הערעור על מוסריותו של צה"ל הוא מקומם והוא פסול. חיילי צה"ל, הילדים שלנו, שומרים על ערכי מוסר גבוהים, שעה שהם נלחמים באומץ לב במרצחים צמאי דם בתנאים מבצעיים קשים. אני בטוח שבכל מקרה, וגם במקרה הנוכחי, הבדיקה לוקחת בחשבון את כל התנאים, אלה ואחרים. על כולנו לגבות את הרמטכ"ל, את צבא הגנה לישראל ואת חיילינו ששומרים על ביטחוננו".

חה״כ יעקב פרי מיש עתיד אף הוא הגיב הבוקר וכתב בפייסבוק: "כולנו היינו עדים לתמונות הקשות לצפייה מחברון של חייל צה״ל יורה במחבל פלסטיני מנוטרל שרוע על הקרקע. אני סמוך ובטוח כי קברניטי צה״ל ומערכת המשפט ינקטו בכל האמצעים הנדרשים על מנת להגיע לחקר האמת. אל לנו לתרום לשיח המתלהם והקיצוני ולבצע משפט שדה לחייל. יש לתת לחקירה להתבצע ורק בסיומה להסיק את המסקנות הנדרשות ולחרוץ את הדין המתבקש.

"הקיצוניות ההולכת וגוברת בשיח הציבורי מסוכנת ועלולה להמיט עלינו אסון. לא ייתכן שנקום בבוקר למראות של רמטכ״ל בבגדי המן הרשע רק משום שהרמטכ״ל מבצע את תפקידו. בטוחני כי הרמטכ״ל אייזנקוט נוהג במקצועיות ובאחריות ואני רוצה לחזק את ידו".

בנט התעמת עם נתניהו ודרעי
במהלך ישיבת הממשלה פרץ עימות חריף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים אריה דרעי וגלעד ארדן נגד השר נפתלי בנט, לאחר שהאחרון התבטא: "אסור לחרוץ את דינו של החייל, זה לא בסדר שמערכת הביטחון מתדרכת נגדו תוך כדי חקירה ומופרך שהוא מואשם ברצח".

השר גלעד ארדן הגיב: "כולם כאן מגבים את צה"ל, אתה עושה על זה הון פוליטי. אם יש לך בעיה עם סעיף האישום ואתה חושב ששרים צריכים להתערב בזה, אתה מוזמן לפנות לשרת המשפטים. אם אתה מתקשה להשיג אותה - אני יכול לעזור".

השר אריה דרעי אמר: ״יש מערכה שלמה מצד הפלסטינים להציג את חיילי צה"ל כרוצחים ואנחנו חייבים לגבות את צה״ל ולגבות את החקירה העצמאית שהצבא מנהל. אני אולי מצטייר כשמאלן שלא מגבה את החיילים ואתה, בנט, מצטייר כמי שנלחם עבורם, אבל זה שקר. כולנו תומכים בחיילים ואסור להפוך את מה שקרה בחברון לעניין פוליטי. כולנו, כל שרי הממשלה, חייבים לגבות את הרמטכ״ל. אסור לשתוק כשמציגים תמונות של הרמטכ״ל כאחשוורוש. הגיבוי כביכול, שנותנים לחייל נגד מערכת הביטחון, רק מחזק את ההסתה השקרית של הפלסטינים כאילו חיילים הרגו מאות צעירים פלסטינים״.

לאחר חילופי צעקות, המשיך השר בנט והטיח בראש הממשלה בנימין נתניהו: "חייבים לגבות את החיילים שלנו".

ראש הממשלה נתניהו הגיב: "אתה לא תטיף לי מוסר. אני הובלתי וגיביתי חיילים הרבה יותר ממך".

בנט המשיך: "למה לחרוץ דין לפני בדיקה? התבלבלתם בין טובים לרעים. אני מברך על החוק אך זה לא מספק. אנחנו במלחמה נגד טרור פלסטיני רצחני. בחזית עומד החייל, ואנחנו עומדים למבחן. למה היה צריך לקפוץ כ"כ מהר נגד החייל כבר ביום חמישי? התחקיר של אלוף פיקוד המרכז היה רק ביום שישי! ומה מובילים אותו אזוק? מה המסר לאלפי חיילים? כתב אישום 'רצח'? התבלבלתם בין הטובים לרעים! למה כל הנהגת המדינה מרקדת לפי חליל 'בצלם'? איננו יודעים מה חשב החייל. גיבוי זה במעשים, לא במילים. למה חורצים דין לפני בדיקה? אלוף פקמ"ז היה רק ביום שישי, וכבר ביום חמישי כולכם קפצתם!"
בנימין נתניהו יעקב פרי מוסריות צהל הרג מחבל חייל גבעתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד