י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

היום ב-17:30: בג"ץ צפוי לפרסם את ההכרעה על מתווה הגז

בג"ץ דן בעתירות בשבועות האחרונים בעתירות נגד המתווה כאשר סעיף היציבות במתווה הסתמן כבעייתי ביותר

  • י"ז אדר ב' התשע"ו
.
.



בג"ץ צפוי לפרסם היום (א') לקראת השעה 17:30 את פסק הדין בדבר העתירות שהוגשו נגד מתווה הגז.

בג"ץ דן בעתירות בשבועות האחרונים בעתירות נגד המתווה כאשר סעיף היציבות במתווה הסתמן כבעייתי ביותר.

כזכור, בתום הדיון בבג"ץ על מתווה הגז שהתקיים לפני כחודש וחצי, ושאליו גם הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, הציעו השופטים לממשלה לבחון עיגון של פסקת היציבות בחקיקה ולא כהחלטת ממשלה. "אנחנו מתמקדים כעת בסעיף היציבות – ותוהים האם הוראות המתווה בעניין זה אפשריות בלי חקיקה ראשית. השאלה היא האם אין מקום, כדי להסיר ספקות ולמנוע סיכון שצריך להביא בחשבון – ללכת לחקיקה ראשית" – כך הפתיע יו"ר הרכב השופטים, השופט אליקים רובינשטיין.

על-פי פסקת היציבות, המדינה מתחייבת שלא לשנות נושאים מהותיים במשק הגז במשך 10 שנים, בין היתר בתחומי המיסוי, יצוא הגז והבעלות על המאגרים. בכך למעשה קושרת הממשלה את רגליה וידיה של הממשלות הבאות. השופטים העניקו למדינה שבוע להחזיר להם תשובה.

כצפוי, המדינה שללה המלצה זו מכל וכל. היא התבססה בתשובתה על 3 הצדקות להתנגדותה - בהן סמכות הממשלה להכנסת פסקת יציבות, אישור הכנסת למתווה הגז וחוסר התאמה של חקיקה ראשית. לטענתה, פסקת היציבות היא "הסדר סביר בנסיבות המקרה, שבלעדיו מתעורר חשש כבד כי לא ניתן יהיה לפתח את מאגרי הגז הטבעי". היא הסבירה כי "הזמן אינו פועל לטובתה", וכי העברת הפסקה בחקיקה יעכבו את מתווה את המתווה לזמן רב, "ובסבירות גבוהה אף יסכלוהו לחלוטין".
מתווה הגז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד