י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מלחמת הפיקסלים: התחרות שחקה הרווח של יצרניות הטאבלטים

היצרניות שפעילות בתחום מתאימות את הדרישות למקצוענים - וכעת מתמקדות בשוק המוסדי

  • י"ז אדר ב' התשע"ו
.
.



תופעת "ההתאבדות השיווקית" מוכרת היטב בעולם האלקטרוניקה האישית. זה מתחיל בקרב טכנולוגי מואץ בין היצרנים, שמביא את המפרטים הטכניים הנפוצים של המוצר אל מעבר לצרכים האמתיים של הצרכנים. לאחר שכל היצרנים מיישרים את הקו הטכנולוגי התחרות עוברת למיתוג, עיצוב ומלחמת מחירים. העסק מסתיים כאשר הטאיוואנים והסינים נכנסים לזירה עם מחירי היצף.

את המסלול הזה עבר בשנים האחרונות גם שוק מחשבי לוח (טאבלטים), שמכירותיו ללקוחות פרטיים ספגו מכה אנושה. כתוצאה, עובר כיום כל השוק להתמקד בדגמים יקרים ללקוחות מוסדיים ומקצועיים, שעבורם הטאבלט הוא עדיין כלי עבודה חיוני ושעלותו (הגבוהה) היא הוצאה מוכרת. בחזית הזו נרשמת כיום התקדמות טכנולוגית ויצירתית מרשימה. להלן כמה דוגמאות לדגמי בציר 2016, שנמצאים בדרך לשוק.

בדרך ל-4K והלאה

אפל ומיקרוסופט העלו בשנה שעברה את הרף עם מסכים דקיקים ברזולוציה של 2.5K פלוס. אולם למעט דגם מקצועי בודד של פנסוניק, שמחירו למעלה מ-4,000 דולר, רף ה-4K טרם נחצה. השנה זה צפוי לקרות בכמה וכמה דגמים ואייסר היא הראשונה שניצבת בשורה עם דגם ה-SWITCH 12S, שיצא בשבועות האחרונים לשוק העולמי. הדגם מוגדר "היברידי", כלומר עם יכולת לתפקד כטאבלט עצמאי או כמחשב נייד עם מקלדת ניתקת.

במצב טאבלט הוא כולל מסך בגודל 12.5 אינץ' שעוביו 7.85 מ"מ בלבד ומשקלו כ-800 גרם. בתוך המארז הדקיק עדיין הצליחה החברה לדחוס סוללה רצינית, מעבד CORE של אינטל מדור 6, מצלמת 3D של אינטל, זיכרון נכבד וכמובן מסך ברזולוציה של 4K מלאה. החסכנים יוכלו להזמין רזולוציות נמוכות יותר. המחיר לדגם הבכיר, עם זיכרון SSD מכובד, צפוי לנוע סביב 1,400 דולר.

לחבורה הזו תצטרף בקרוב גם DELL עם דגם הלטיטיוד 12 החדש, שהוצג ב-CES. גם כאן מדובר בכלי היברידי מצויד בחומרה עדכנית של אינטל ובדיסק SSD, שיוצע במהלך החודשים הבאים עם אופציה למסך 4K וגם סמסונג ואחרות בדרך. ביפן, אגב, כבר הוצגו אבות טיפוס של מסכי 10 אינץ' ו-12.5 אינץ' עם רזולוציה של 8K וצפיפות פיקסלים, שמתקרבת לנתון דמיוני של 1,000 פיקסלים לאינץ'.

מתאימים את הדרישות למקצוענים

אבטחה היא דרישת חובה בטאבלטים תאגידיים וחברת פוג'יטסו לקחה צעד קדימה את הטכנולוגייה כשהשיקה בתערוכת ה-MWC האחרונה טאבלט עם מערכת ביומטרית, שמזהה משתמשים מורשים על פי התצורה הייחודית של ורידי היד שלהם, לאחר הצבת כף היד מעל החיישן האופטי המובנה במכשיר. זו בהחלט פרשנות מעניינת למושג "קריאה בכף היד".

לטאבלט הדגל החדש של לנובו, X1, שגם הוא יוצא בימים אלה לשוק העולמי, אין מסך 4K אלא "רק" מסך 12 אינץ' עם רזולוציית HD מלאה, אבל הדגם תוכנן לחיבור מהיר למודולים מתוחכמים שמרחיבים משמעותית את השימושיות העסקית שלו. מודול אחד הוא מקרן מצגות מקצועי, שמאפשר לטאבלט להקרין בחדות גבוהה על מסכים בגודל עד 60 אינץ'. מודול מעניין אחר הוא מצלמה, שסורקת עצמים בתלת ממד ומתרגמת אותם לקובץ ויש גם אופציה למודול של מקלדת מלאה או סוללה רזרבית. כל זה לצד מעבד דור 6 של אינטל וחבילה מקצועית של חומרה ותוכנה. דגם הבסיס עולה כ-900 דולר ואילו מודול המקרן, למשל יוסיף עוד כ-270 דולר למחיר.

לא מעט משתמשים מקצועיים, בעיקר בשטח, מחזיקים את הטאבלט שלהם ביד אחת לפרקי זמן ממושכים ועבורם תוכנן הדגם SH-05G שהושק בסתיו האחרון ביפן על ידי שארפ ו-NTT. השתיים הצליחו לדחוס מסך מגע 7 אינץ' באיכות HD מלאה, מעבד שמונה ליבות, מודם סלולרי דור 4 ועוד, למארז שמשקלו 215 גרם בלבד - לא הרבה יותר משל טלפונים סלולריים משוכללים. המשקל הזה מאפשר לאחוז אותו ביד אחת לפרקי זמן ממושכים ובאופק נמצא דגם עם מסך 10 אינץ', שמשקלו יעמוד על פחות מ-300 גרם.

כולם מחכים לאפל

גם אפל לא זנחה את שוק הטאבלטים אם כי כמו כל המתחרות היא פונה כיום לשוק המקצועי וזונחת בהדרגה את משפחת ה-AIR. השבוע, למשל, בחרה החברה להציג את הטאבלט החדש שלה, עם מסך 9.7 אינץ', תחת סדרת ה"פרו" בעלת האוריינטציה העסקית. המסך אמנם אינו מציע את הרזולוציה המרשימה של דגם הפרו הגדול שהושק בשנה שעברה עם רזולוציה של 2K ובהירות מסך גדולה יותר ב-25% אין לו במה להתבייש.

הצ'יפ הוא ה-A9X החדש, שמבטיח להשיג ביצועי עיבוד וגרפיקה גבוהים עד פי שניים מאלה של האייפד AIR 2 ובמפרט אפשר למצוא גם סוללה מאריכת פעולה, ארבעה רמקולים איכותיים, חיישן צילום מתקדם עם רזולוציה של 12 מגה פיקסל ויכולת צילום וידאו של 4K ואופציה ל"כיסוי מקלדת" מתקפל ושטוח. כל זה במשקל נטו של כ-440 גרם ובמחיר התחלתי של כ-600 דולר.
אפל (Apple) סמסונג מחשבי לוח טאבלטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד