ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

גפני נגד בג"צ: "כעת גם החילונים יבינו שצריך להגביל את סמכות בית המשפט העליון"

החלטות בית המשפט העליון בנושא מקוואות הרפורמים וביטול מתווה הגז, הביאו את יו"ר 'דגל' למתקפה חריפה נגד בג"צ • גפני מבהיר כי הוא אמנם לא הסכים עם מתווה הגז, אך דוחה בתוקף את סמכות בית המשפט לפסול אותו - צפו בוידאו

ח"כ גפני, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ח"כ גפני, צילום: יונתן זינדל, פלאש90 צילום: זינדל פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצא אמש (א') בכנס 'בני הישיבות' בהתקפה חריפה כנגד שופטי בית המשפט העליון, בעקבות התערבותם בנושא המקוואות ובמתווה הגז, ואמר כי כעת גם החילונים יילחמו נגד בג"צ.



ח"כ גפני התייחס תחילה לפסיקת בג"צ בנושא המקוואות לרפורמים, ועבר להתקפה על התערבות בית המשפט במתווה הגז. גפני - "אנחנו יושבים ומתווכחים כן רפורמים ולא רפורמים, בית המשפט פסק או לא פסק. עוד לא נגמר הוויכוח, מגיע בית המשפט העליון ומכניס פליק לליכוד, אבל לא רק לליכוד, ומתערב בדבר הכי פשוט שאסור לו להתערב".

לדברי יו"ר דגל התורה, "אני לא מביע את דעתי על מתווה הגז, יכול להיות שהיה צריך לשנות אותו. לפי דעתי הגענו לנקודה שבה כבר החילונים ילחמו עכשיו נגד בית המשפט העליון. באיזו זכות מתערב בית המשפט בנושאים לא לו? פשוט הפכנו להיות מדינה שבית המשפט מנהל אותה. לא בדברים מצפוניים או ערכיים".

"ראינו את המוסר שלהם", אמר גפני, "הדבר הכי פשוט, שמסור בידי הממשלה והכי הרבה בידי הכנסת, בית המשפט מתערב בגסות רוח. עד עכשיו זה היה רק בנושאים דתיים, אך הקדוש ברוך הוא שם להם את השכל הזה שיתערבו עכשיו בניהול המדינה, ומכאן תתחיל המציאות הזאת שהרבה כבר מבינים אותנו לגבי בית המשפט".

גפני הוסיף - "אני שומע כבר קולות אצל ראש הממשלה וכמובן אצל שרים רבים, שאומרים שצריך לשנות את החוק על סמכות בית המשפט. מה שהם עשו היום הוא מעשה שלא יעשה, ואני לא מביע את דעתי על מתווה הגז. אני אמרתי לראש הממשלה ולשר שטייניץ שהיה צריך לשנות דברים במתווה, אבל זה בכלל לא רלוונטי. לא בית המשפט קובע בעניין הזה".

כזכור, בית המשפט העליון קיבל אתמול חלקית את העתירה שהגישו מתנגדי מתווה הגז, ופסל את המתווה בגלל סעיף היציבות, שנתן ביטחון לחברות האנרגיה כי ב-10 השנים הבאות לא תתערב הממשלה במתווה, ולא תוכל לערוך בו שינויים.
משה גפני מתווה הגז בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד