י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מועצת גדולי התורה תתכנס היום בי-ם

על סדר היום של המועצת יונחו שני הנושאים הבוערים - החקיקה מול הרפורמים, ועצמאות החינוך • כל הפרטים

מועצת גדולי התורה. צילום: ארכיון משה גולדשטיין
מועצת גדולי התורה. צילום: ארכיון משה גולדשטיין

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס היום (ב') אחר הצהריים בבית הועד הפועל של 'אגודת ישראל', לישיבה שנקבעה בפעם הקודמת. קודם לכן תתקיים במקום ישיבת סיעה של אגודת ישראל.

על סדר היום של המועצה נושא הרפורמים ועצמאות החינוך החרדי, בישיבה הקודמת שהתקיימה בט"ו אדר א' קבעו האדמו"רים חברי המועצת להיפגש שוב בעוד כחודש, ולהמשיך לדון ולשמוע תוצאות מידי חברי הכנסת של התנועה, מה הספיקו לפעול בחודש אחד.

פרשנים פוליטיים ציינו אתמול כי הכרזת נתניהו על הקמת הוועדה שתפתור את הקשיים למתווה התפילה בכותל, שהושג בוועדת מנדלבליט והביא להתנגדות רחבה בציבור החרדי הייתה סמוכה בכוונה לכינוס המועצת היום, הקמת הוועדה תעניק לנתניהו 60 יום לנסות להשיג פשרה עם המפלגות החרדיות.

כזכור, לאחר הישיבה הקודמת שיגר מזכיר מועצת גדולי התורה הרב מרדכי שטרן מכתב לחברי הכנסת של 'אגודת ישראל' למחרת הישיבה, ובו נאמר כי: "עליכם להתנות את שיתוף הפעולה עם הממשלה בחקיקת חוק הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה הקיים והמקובל זה עשרות שנים בישראל, לפיו מתנהלים כל עניני הדת והיהדות על האורתודוכסים ולא על ידי הרפורמים".

וגם בנושא החינוך החרדי כתב הרב שטרן: "נתבקשתי על ידי רבותינו חברי מועצת גדולי התורה, להודיעכם כי יש לעשות את כל הדרוש כדי להקים מינהל עצמאי או מועצה עצמאית למוסדות החינוך החרדים (כדוגמת המועצה להשכלה גבוהה לאוניברסיטאות ומועצת חמ"ד לזרם הממ"ד), כדי שנוכל לחנך את צאצאינו. נא לדווח תוך 30 יום למועצת גדולי התורה על פעילותכם בעניין".

הישיבה תפתח בשעה 16:00 אחר הצהריים בהשתתפות חברי המועצת האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, ביאלא, סערט ויז'ניץ, מודז'יץ וסאדיגורה.
מועצת גדולי התורה מתווה הכותל רפורמים עצמאות החינוך החרדי שומר הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד