י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האב מינה את בנו לנאמן, והאחיות נושלו

איש עסקים חרדי אמיד הלך לעולמו, והותיר אחריו עשרה ילדים - בהם נאמן אחד, שמשום מה גרף את כל הקופה

האב מינה את בנו לנאמן, והאחיות נושלו
עזרא טרבלסי

לא יאומן: פסק של בורר באזור ירושלים נישל אחיות מירושת הוריהן, והעניק 20 מיליון שקלים כספי ירושה לאחים בלבד - כשהאח הבכור זכה בשני שלישים.

על פי הדיווח של יאיר אלטמן ב'ישראל היום', בחודשים האחרונים התנהל בירושלים הליך בוררות באשר לירושת סוחר חרדי אמיד במיוחד, על ידי משפחתו ברוכת הילדים - עשרה בנים ובנות.

לאורך השנים, התפרנסו כל בני המשפחה מהעסק. המשפחה והעסק התנהלו בצורה פטריארכלית, כאשר האב הוא המחליט והקובע בכל דבר, ויד ימינו ועושה דברו הוא הבן הבכור. לאחר פטירת האב החתים הבן הבכור את אחיו הצעיר ממנו ושמונה אחיותיו, על מסמך שבו "מתוך כבוד לאב" הם ממנים אותו למנהל העסק והנכסים המרובים שהשאיר אחריו האב.

אלא שאז, לפי אחיו, ניצל הבכור את האמון שניתן לו, ובמערכת מסועפת של הלוואות שיעבד את נכסי האב אליו, וכך מרבית הירושה, הנאמדת ב־20 מיליוני שקלים, הועברה לבעלותו. האח הצעיר התנגד למהלך, ולאחר דין ודברים פנו האחים להליך בוררות.

היורשים ביקשו כי שני רבנים ודיין ינהלו את התיק לפי דין תורה. מכיוון שהבוררות מתנהלת לפי דין זה, טען האח הבכור כי האחיות אינן זכאיות לחלק בירושה ומכיוון שהוא הבן הבכור מגיע לו חלק כפול מאחיו. בתום ההליך הוחלט כי האחיות ינושלו לחלוטין מכספי הירושה וזו, על 20 המיליונים שבה, תחולק בין האחים הגברים בלבד.

על פי הדיווח גם האח הצעיר לא יזכה לחלוקה שווה, היות שהרבנים קיבלו לחלוטין את דרישות הבכור, שאותן מצאו תואמות לדין התורה, וכך נפסק כי עליו לקבל שני שלישים מהירושה, כ־13.3 מיליון שקלים, ואילו השליש האחרון יינתן לאחיו הצעיר.

במהלך הבוררות הסכים האח הבכור, "מתוך אהבה וכבוד לזכר האב", לתת לכל אחת מאחיותיו 150 אלף שקלים.
ירושה אחיות סוחר חרדי דין תורה ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד