כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרשת הירי במחבל: השמאל משחיר את החייל, בית שמש ומד"א תומכים

כותרות בתקשורת הכללית מנסות ליצור חיבור בין החייל שהרג מחבל בחברון בחמישי האחרון ובין פעיל הימין ברוך מרזל • גורמים בעיריית בית שמש יוזמים מפגן תמיכה בחייל • ומד"א מפרסמים תחקיר התומך בגירסתו כי היה חשש למטען חבלה

פרשת הירי במחבל: השמאל משחיר את החייל, בית שמש ומד"א תומכים

סערת החייל שירה במחבל בחברון: עיריית בית שמש פרסמה אתמול (א) באתר הרשמי הזמנה לתושבים להגיע להשתתף במפגן תמיכה בחייל מחברון, כאשר במודעות פורסמו גם תמונתו ושמו, האסורים לפרסום על פי צו איסור פרסום.

בקריאה של העירייה לתושבים להשתתף במפגן התמיכה נכתב: "בית שמש במפגן תמיכה לשחרורו של גיבור ישראל. מחר בשעה 18:00 בצומת ביג (כביש 38), כולם מוזמנים, בשבילנו אתה הגיבור הלאומי".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה לבחדרי חרדים כי "העצרת מאורגנת ע"י נבחרי ציבור ועובדים. העיריה אינה נוקטת עמדה בסוגיות ציבוריות ארציות. בעקבות איסור פרסום הפרטים, הוסר הפרסום מאתר העירייה".

לבחדרי חרדים נודע, כי מי שעומד מאוחרי אירגון מפגן התמיכה הוא סגן ראש העיר מאיר בלעיש.

בעקבות כך, פנו ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), ומוסי רז, מזכ"ל מרצ באמצעות עו"ד דפנה הולץ לכנר ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה כי יפעל למנוע את עריכתו של מפגן התמיכה. הפונים מבקשים את התערבותו הדחופה של היועץ המשפטי לממשלה במתן הוראה ברורה לשר הפנים ולרשות המקומית בית שמש האוסרת לקיים את מפגן התמיכה המתוכנן להיום בערב, האוסרת להקצות משאבים עירוניים לשם קיומה של פעילות זו בכל דרך שהיא, לרבות באמצעות פרסום מפגן תמיכה זה או אחר באתר הרשות המקומית והאוסרת קידומה של כל פעילות מוניציפאלית אחרת בנושא, שכן הדבר הינו בגדר פעילות פוליטית האסורה בתקצוב עירוני.

במקביל, השמאל יוצא בקמפיין המנסה להצביע על קשר בין החייל לאנשי ימין בולטים, בניסיון להפליל אותו ולהשחיר את תדמיתו, אף שטרם עמד למשפט. "אחרי הירייה במחבל: לחיצת יד למרזל" נכתב בידיעות. "המפגש החם בין החייל לפעיל הימין", הוגדרה לחיצת היד.

בסרטון של 'בצלם', נראה החייל היורה לוחץ את ידו של ברוך מרזל מעוצמה יהודית. מרזל לא נבהל מהתיעוד והגיב: "אם הייתי יודע שהוא זה שהרג אתה המחבל הייתי גם מנשק אותו וגם מחבק אותו. כל מי שהורג מחבל מגיע לו צל"ש. אני אוהב את כל החיילים ולוחץ ידיים לכל החיילים ולא מתכוון להתנצל על זה. חיילים ניצלו מרצח. מתחת לבית שלי. באתי לחזק את הגיבורים. אין לי ולחייל היכרות מוקדמת אבל אני אוהב את כל החיילים ומעריך אותם. אופנהיימר שוברים שתיקה ובצלם באים להילחם בחיילים. אני מחזק אותם".

בנוסף, אמש התפרסמה בערוץ 10 גרסה נוספת לאירועים בעקבות דקירתו של החייל בחברון בשבוע שעבר, ואשר תומכת דווקא בגרסתו של החייל היורה - שטוען לאורך כל הדרך כי פעל בהתאם להוראות הפתיחה באש, כאשר ירה במחבל מחשש שינסה לפוצץ חגורת נפץ.

על פי התחקיר הפנימי שפורסם על ידי מאור צור, שנערך לבקשת מנכ"ל מגן דוד אדום אלי בין, לכל אורך האירוע - גם לאחר שהחייל ירה במחבל - היתה הוראה מהחבלן לצוותים להתרחק ולא לטפל באותו מחבל בגלל החשד למטען. התחקיר המדובר סותר במשהו את ממצאי צה"ל, שלפיהם כבר לא היה חשש למטען בזמן הירי - ושהובילו לחשדות נגד החייל בסעיפי רצח.

התחקיר הצבאי, שפורסם בסוף השבוע, העלה כי החייל ירה במחבל השכוב על הקרקע על דעת עצמו, וללא הוראות מהמפקדים בשטח. כמו כן, עלה מהתחקיר כי המפקדים בשטח הופתעו כאשר ירה החייל במחבל, ונשללה האפשרות שהחייל ביקש מחיילים אחרים לזוז כדי שיוכל לירות במחבל. המ"פ, שהיה בשטח, דיווח למח"ט כפיר על הירי והוא דיווח למצ"ח.
בית שמש החייל היורה מפגן תמיכה סערה פרטים מזהים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד