ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מטרידי מוקדי החירום - ייחסמו

הצעת חוק חדשה של ח"כ סלומינסקי מציעה לחסום לפעילות קווי טלפון מהם בוצעו הטרדות לגופי החירום

סלומינסקי. צילום: פלאש 90
סלומינסקי. צילום: פלאש 90

ועדת החוקה בראשתו של ח"כ ניסן סלומינסקי אישרה היום (ב) לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק התקשורת (הטרדת מוקד חירום).של חברי הכנסת ניסן סלומינסקי, עמר בר לב ומרב מיכאלי.

הועדה אישרה לחסום את קו הטלפון של המטריד לתקופות שונות, בתחילה ל-4 ימים, באם ימשיך להטריד אז לשבועיים, ובאם יימשכו ההטרדות - המספר ינותק באופן קבוע. יודגש כי לנחסם עומדת זכות השימוע.

חה"כ עומר בר לב אמר בועדה: "הגשתי את החוק אחרי חטיפת הנערים לפני יותר משנה. ההקלטה המצמררת בה גיל-עד מנסה לפנות למשטרה אך קריאתו נופלת על אוזניים ערלות היא אירוע שאסור שיתרחש בשנית. כיום מחצית מהפניות אל מוקדי החירום הן פניות שווא ומאז תחילת ההסלמה הבטחונית אני חוזר ואומר שעלינו להרגיע את הרוחות. גל טרור, שלא כמו לחימה בשטח אויב, פוגע בבטן הרכה של אזרחי המדינה. אי לכך, על מנת לאפשר לכוחות הביטחון ולדרג המדיני לבצע את עבודתו, מוטלת על כל אזרח ואזרח החובה המוסרית לנהוג באחראיות ובאיפוק.

"החוק הזה המונח על שולחן ועדת החוקה הוא חוק מרתיע מפני התנהגות אזרחית קלוקלת שעשויה (כפי שלצערי כבר ראינו) לפגוע ממש בחיי אדם. בימים מורכבים בהם נדרש מכלל האזרחים משנה זהירות, החוק הזה הוא עוד אמצעי למניעת היסטריה ותפעול נכון של אירועי אמת".

ח״כ מרב מיכאלי, יו״ר סיעת המחנה הציוני, ציינה: "פניה למוקדי החירום מתרחשת במצבים של סכנת חיים, של חירום בריאותי ואחר. מי שמתקשר למוקדי החירום כדי לעשות דחקות ולהטריד גורם לסכנת חיים ממש. התיקון שלנו לחוק נועד להעניש את אלה שגורמים לקווי החירום להיות לא-פנויים ולא נגישים ובעיקר למנוע את התופעה. שירותי החירום שומרים על החיים של כולנו, הם חייבים להיות פנויים לפניות אמת".

בסיום הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ סלומינסקי: "הצעת החוק שיזמתי באה לתת מענה להצפת מוקדי החירום השונים בשיחות מטרידות הפוגעות במתן מענה בשעת חירום אמיתית. הצורך בניתוק קו הטלפון של מטרידן סדרתי יאפשר לגופי ההצלה להפנות את מירב המשאבים לטיפול בפניות אמת ומצילות חיים ולא כפי שקרה במקרה חטיפת שלושת הנערים הי"ד אשר הדגיש את הצורך הדחוף בחקיקה זו .יחד עם זאת, עמדנו על כך שבחוק יהיה מדרג בסנקציות כנגד המטרידים, אשר יאפשר להם לחדול ממעשיהם".
מוקד חירום חסימה הטרדות טלפוניות הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד