כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נמשך קרב גפני מול האוצר ואיציק כהן

יו"ר ועדת הכספים סירב לדון בהצעת חוק של האוצר והצהיר: "ועדת הכספים בראשותי לא תהיה חותמת גומי של האוצר"

גפני. צילום: הדס פרוש - פלאש 90
גפני. צילום: הדס פרוש - פלאש 90

נמשך קרב גפני נגד האוצר ואיציק כהן: דרמה בוועדת הכספים, יו"ר הועדה ח"כ משה גפני, החזיר הצעת חוק של האוצר ליצירת קופת גמל להשקעה. במהלך הדיון בוועדה התעוררו חילוקי דעות מהותיים גם בתוך הממשלה, בין יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, שמתנגד לחוק במתכונתו הנוכחית וטוען כי החוק יפגע במסחר בבורסה, לבין נציגי האוצר, לרבות סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס, שטענו כי מדובר באפיק השקעה נוסף עבור הציבור.

יו"ר הועדה גפני אמר כי "הצעת החוק מחייבת שינויים משמעותיים לטובת המשק. אם האוצר רוצה להעבירה כפי שהיא, שהדיון בה יעבור לוועדה אחרת. ועדת הכספים בראשותי לא תהיה חותמת גומי של האוצר".

העימות הזה מתאסף לעימות החריף בין ח"כ גפני לסגן שר האוצר כהן בדיון שנערך בשבוע שעבר ביום רביעי - שם תקפו השניים אחד את השני ברמה האישית. סגן השר יצחק כהן הגיע לשכנע את ועדת הכנסת להעביר את הדיונים על 'חוק שוק ההון' מועדת הכספים לוועדת הרפורמות בראשות ח"כ אלי כהן מ'כולנו', לפי בקשתו של כחלון.

יו"ר ועדת הכספים גפני תקף בחריפות את סגן השר כהן על תמיכתו ב'כולנו' ואמר: "אני מציע שתעבור לסיעת 'כולנו', מה אתה עושה בש"ס? למי אתה דואג? תגיד לי לדבר אחד שדאגת?" כהן לא נשאר חייב והשיב: "אני דואג למה שאתה מקלקל". גפני: "אתה יושב כאן, ואתה הליצן של כולנו". כהן: "אתה חצוף, אתה חצוף". גפני: "אני חצוף? תגיד לי מה עשית?!" כהן: "מה שאתה קלקלת, אני תקנתי".

צפו בעימות בין גפני לכהן

צילום: מיכאל שמש, גלי צה"ל
גפני ועדת הכספים איציק כהן הצעת חוק קופות גמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד