י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בפעילות מקלב: לא תשלמו על שקיות

ביוזמתו של ח"כ אורי מקלב תוקן חוק השקיות כך שלא ייפול לנטל על האזרח הקטן • כמה ואיך תעלה כל שקית?

מקלב. צילום: מרים אלסטר פלאש90
מקלב. צילום: מרים אלסטר פלאש90

ועדת הפנים של הכנסת אישרה הבוקר (ב) לקריאה שנייה ושלישית את חוק השקיות, אשר מטרתו להביא לצמצום השימוש בשקיות ניילון. החוק יועלה להצבעה במליאת הכנסת עוד השבוע, לפני תום מושב החורף של הכנסת.

לנוכח פעילותו של ח"כ אורי מקלב חבר ועדת הפנים מול השר להגנת הסביבה אבי גבאי, הצעת החוק הממשלתית שהוגשה בשנית ואושרה בקריאה שנייה ושלישית שונה בתכלית מהחוק אשר הוגש מלכתחילה וזאת על מנת שלא יפגע בציבור.

במסגרת החוק שאושר, תופסק חלוקת שקיות בחינם וכל שקית תעלה 10 אגורות – במקום עלות גבוהה כפי שהיה בהצעת החוק המקורית, והשקיות אשר יחולקו יהיו איכותיות ממה שמחולק כיום. בנוסף, החוק יחול על רשתות השיווק הגדולות בלבד ולא על חנויות קטנות ושכונתיות, כך שבסופו של דבר המטרה הינה לעודד את הצמצום בשימוש בשקיות המזהמות ומנגד לא לגרום נטל מיותר לציבור.

בדיון הבוקר בוועדת הפנים של הכנסת הודה ח"כ מקלב לשר להגנת הסביבה גבאי על השינויים שהוכנסו לחוק לטובת כל ציבור הצרכנים וציין כי "איכות הסביבה הוא נושא חשוב והליך להקטנת השימוש בשקיות ניילון הינו מבורך, וטוב שהוא נעשה בהידברות ובהבנה הציבור הינו קשוב ומשתף פעולה ואין כל מקום להשית קנסות על הציבור כפי שהייתה התוכנית מלכתחילה". באשר לחיסכון הכלכלי שירשמו בעלי הרשתות כתוצאה מאי השימוש בשקיות ניילון ציין ח"כ מקלב כי מן הראוי שרשתות השיווק יקחו בחשבון את החיסכון וינתבו זאת באמצעות הוזלת המחירים.

"אין ספק שבעקבות שיתוף פעולה מול השר להגנת הסביבה מאושר היום חוק אשר שונה ורכך משמעותית לטובת הציבור בלא להטיל עליו נטל כלכלי משמעותי כפי שהיה בכוונת המשרד מלכתחילה, בסופו של דבר מדובר בראש ובראשונה על שינוי בהרגלי השימוש בשקיות, כאשר לפני כל שימוש הציבור יחשוב פעמיים, זוהי בשורה סביבתית חשובה וזוהי ההוכחה שניתן לבצע שינויים בהתחשבות מלאה בכלל ציבור הצרכנים", סיכם ח"כ מקלב.
שקיות חוק אורי מקלב מחיר מיחזור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד