ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בלגיה: צפו בתיעוד של 'המחבל בלבן'

המשטרה הבלגית מגבירה את המצוד אחרי הטרוריסט השלישי שהיה מעורב בפיגועים, בהם נרצחו 35 איש

בלגיה: צפו בתיעוד של 'המחבל בלבן'

משטרת בלגיה התירה לפירסום תיעוד חדש משדה התעופה זוונטם בבריסל, בו נצפה במצלמות האבטחה החשוד השלישי לפני הפיגוע.

החשוד זכה לכינוי "המחבל בלבן" בעקבות המעיל בצבע לבן שלבש בתיעוד לפני הפיגוע. כמה ימים לאחר הפיגוע נעצר עיתונאי מקומי שנחשד תחילה כי הוא המחבל. לאחר שהתברר כי הוא אינו המחבל, פרסמה היום (ב) המשטרה הבלגית תיעוד חדש משדה התעופה.



אתמול ערכה המשטרה 13 פשיטות ברחבי בלגיה, וארבעה אנשים נעצרו. התובע הפדרלי בבריסל דיווח אישר היום כי שלושה חשודים נוספים שנעצרו במהלך פשיטות במכלן, בריסל, ודופל - הואשמו בהשתייכות לארגוני טרור. חשוד נוסף שוחרר לאחר שנחקר.

המשטרה מנסה לעצור גם את מי שמוגדר כמבוקש מאז מתקפת הטרור בפריז, מוחמד אבריני, בלגי ממוצא מרוקאי, שנחשב לאויב הציבור מספר אחת, ושהיה מעורב, כנראה, גם בפיגועים בבריסל.

שר הבריאות הבלגי מסר מוקדם יותר היום כי ארבעה פצועים נוספים מתו בבתי החולים בעיר. בכך עלה מניין ההרוגים בפיגוע הקטלני שארע במדינה בשבוע שעבר ל-35 ולמעלה מ-300 בני אדם נפצעו. בין ההרוגים נכללים גם שלושה גברים שעל פי החשד הוציאו לפועל את הפיגועים. עד כה זוהו 28 מבין ההרוגים, רובם מבריטניה, איטליה, סין, הולנד, צרפת, גרמניה, שבדיה וארה"ב.

השמירה סביב כנסיות ובתי כנסת הוגברה אתמול בבלגיה ובצרפת בגלל חג הפסחא. שמירה מיוחדת הופקדה על הכנסייה הגדולה בארז'נטיי, שם התגלה מחסן הנשק שהיה אמור לשמש לפיגוע.
בריסל פיגוע מחסן נשק מחבל בלבן משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד