י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ליברמן: עדיף חייל חי מחייל שהיסס ונרצח

יו"ר ישראל ביתנו קרא להצטרף אליו ולהפגין מחר למען החייל היורה מחברון מול בית המשפט הצבאי ביפו

ליברמן. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90
ליברמן. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הודיע בישיבת סיעת "ישראל ביתנו" כי יגיע מחר (ג) לדיון בבית המשפט הצבאי ביפו על החייל שירה במחבל ביום חמישי שעבר בחברון. "אני מתכוון להגיע מחר לבית הדין הצבאי ביפו ואני קורא לכל האזרחים שרוצים לתמוך בחייל, להגיע מחר איתנו ולהביע בחייל תמיכה. יכול להיות שהחייל צדק ויכול להיות שטעה, אבל עדיף חייל חי שטעה מאשר חייל שהיסס ונרצח על ידי מחבל", הכריז.

לדברי ליברמן, "הממשלה התגלתה במלוא עליבותה במקרה של החייל מחברון, ראש הממשלה מזגזג ומשנה את דעתו כל יום. שני חברים בכירים בקבינט הביטחוני, שר הביטחון ושר החינוך, מתווכחים ביניהם בפומבי, בקולניות ובאופן צורם ביותר. נעשה לינצ' לחייל בן 19, חייל סדיר שעוד לפני שהתחילה נגדו חקירת מצ"ח, כבר הרשיעו אותו גם בתקשורת וגם על ידי בכירים בממשלה".

ליברמן הודיע כי לא יתמוך בחוק ההשעיה של חבר כנסת ברוב של 90 ח"כים ואמר: "אמרתי כבר כשראש הממשלה העלה את החוק לראשונה, שהוא ראוי לפרס נובל לשרלטנות פוליטית. החוק הזה למעשה בא להעניק חסינות לאותם נציגי ארגוני הטרור שיושבים בכנסת ישראל, ראש הממשלה יודע שלעולם אי אפשר לרכז 90 ח"כים שיצביעו בעד השעיה של חבר כנסת אחר. לכן אמרנו שלא נצביע נגד אבל אם הם רוצים את תמיכת ישראל ביתנו, הם יקבלו אותה רק במידה וראש הממשלה יתמוך באותה בהצעת החוק שראינו עד כמה היא רלוונטית - חוק הפרדת הרשויות, קרי בית המשפט העליון לא יוכל להתערב בהחלטות של ועדת הבחירות המרכזית. אם יתמכו בהצעת חוק של ישראל ביתנו, נתמוך באותו ישראבלוף, באותו מצג שווא שראש הממשלה מנסה להעביר בכנסת. אבל מתנות חינם לא יהיו. יתנו – יקבלו, לא יתנו - לא יקבלו".



גם לגבי מתווה הגז אמר ליברמן: "אנחנו לא הולכים לפתור בעיות קואליציוניות על חשבוננו, ראש הממשלה שלא יודע לשלוט, לא יודע לקבל החלטות, לא יודע להכריח את החברים שלו, שר האוצר, שר השיכון ושר הרווחה - אם הם לא מוכנים לתמוך בהצעות חוק שהוא מביא, שלא יצפה שאנחנו נציל אותו. בכלל הנוהג הזה שבו ראש הממשלה מאשים את כל העולם, וכולם אשמים בכישלונות שלו, בג"ץ, האופוזיציה, כולם חוץ ממנו עצמו.

"אני רוצה לשאול אותך אדוני ראש הממשלה, ברביעי בנובמבר 2015 הודעת שאתה ממנה ראש מטה הסברה לאומי חדש – רן ברץ, מי מפריע לך עד היום להביא את המועמד הזה לאישור ממשלה, אותו דבר קרה עם היועץ לביטחון לאומי, ב-24 לפברואר הודעת שאתה ממנה יועץ לביטחון לאומי חדש, כבר עבר יותר מחודש, מי מונע ממך להביע מועמדות זאת לאישור ממשלה? אין לנו היום לא ראש מטה הסברה לאומי, אין לנו יועץ לביטחון לאומי, כנראה מדינת ישראל נמצאת במצב כל כך מזהיר שראש הממשלה לא צריך...

"ובנושאים אחרים, איך יכול להיות שנה אחרי בחירות, עדיין ארבע משרדי ממשלה נמצאים ללא שר במשרה מלאה, מי מונע ממך למנות שר במשרה מלאה? אנחנו מסיימים את מושב החורף כשראש הממשלה הוכיח לכולם באופן ברור שיש לנו ראש מדינה שלא יודע למשול, ראש ממשלה שלא יודע להחליט וכל מה שהוא יודע זה להביא מצגי שווא ולשטות בציבור תוך העלאת הצעות בנוסח ישראבלוף. זהו מצב עגום מאד ואני מציע שיסיק מסקנות ויפסיק להאשים את כולם, ישים את המפתחות וילך הביתה או יכריז על בחירות חדשות".
איווט ליברמן ישראל ביתנו החייל היורה משפט צבאי הרג מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד