י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לפיד מגן על הרפורמים: "עוזרים לישראל"

יו"ר יש עתיד נאם במליאה ותקף את החרדים והדתיים בממשלה על אמירותיהם נגד הקהילות הרפורמיות

לפיד מגן על הרפורמים: "עוזרים לישראל"
בחדרי חרדים

האם אחרי שנה של ניסיונות התקרבות לחרדים שוב חוזר לפיד ה'ישן' ומחבק הרפורמים?

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, הציג הצהריים (ב) במליאת הכנסת את הצעת "אי האמון" בממשלה שהגישה מפלגת 'יש עתיד'. לפיד תקף את חברי הממשלה על אמירותיהם הפגעניות נגד הרפורמים ואמר: "פעם אחר פעם עולים לבמה הזו שרים וח"כים ומטיחים עלבונות נוראים ברוב רובה של יהדות ארה"ב ובחלק גדול מיהדות אירופה. זו היהדות? מה עם יהדות מסבירת פנים, מאירת פנים, 'ישראל גם אם טעה ישראל הוא'. בשביל מה זה טוב לעמוד פה ולכנות אותם בשמות? מה זה תורם? אם נרחיק אותם זה מה שימנע את ההתבוללות, או שזה מה שיאיץ אותה?"

לפיד פנה לראש הממשלה וקרא לו לסיים את המשבר עם הרפורמים: "מדינת ישראל אינה רק ארצם של היהודים – היא בירתו של העם היהודי. במקום לקרב אותם – מרחיקים אותם. אדוני רה"מ, אתה ראש הממשלה של כל היהודים, אל תתן ידך לפגיעה ביהדות העולם. אתם לא מסכימים עם הרפורמים והקונסרבטיבים – אל תסכימו. מה הדרך הנכונה לטפל בזה? להרחיק אותם? להעליב אותם? לגרום לילדים שלהם להתנכר למדינת ישראל?"

לפיד הזהיר כי המשבר מול יהדות התפוצות מהווה פגיעה חמורה בבטחון הלאומי של ישראל ובבריתות האסטרטגיות שלה ברחבי העולם: "אל מי אנחנו הולכים כשיש הסכם גרעין עם איראן? אל מי אנחנו הולכים כשיש משא ומתן קשה עם הממשל האמריקאי על הסכם הסיוע? ממי אנחנו מבקשים שיעזור לנו למנוע מכירות של נשק מתקדם למדינות העולם ערביות מתוך הכרה בעקרון שנשק שיגיע למזה"ת יגיע במוקדם או מאוחר לידיים הלא נכונות? יש פה פגיעה בבריתות האסטרטגיות שלנו כיוון שהקהילות היהודיות הן אלה שיוצרות את הכוח הפוליטי של ישראל בכל מקום.

"בשנה האחרונה שוב ושוב אמרו לי בכירים בקהילות, 'אם זה היחס שלכם אלינו, אל תבואו לבקש עזרה מול המוסדות הבינלאומיים או מול כל הממשלות'. בזמן המאבק על הגרעין האיראני כשראש הממשלה ביקש את עזרתם של הקהילות היהודיות מול הקונגרס הם עזרו אבל הם אמרו לנו: 'תדעו- זו פעם אחרונה', כי הם לא מוכנים לשאת יותר את שמות הגנאי שקוראים להם כאן, מעל הדוכן הזה. זה יוצר פגיעה במחוייבות של הקהילות כלפי ישראל, זה יוצר פגיעה במחוייבות של הממשל כלפי ישראל וזה יוצר פגיעה מתמשכת במדינת ישראל".
יאיר לפיד מתווה הכותל רפורמים קהילות יהודיות תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד