י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הח"כים הרגיעו את האדמו"רים: פתרונות לרפורמים, למקוואות ולחינוך

ישיבת 'מועצת גדולי התורה' של אגודת ישראל שנערכה הצהריים בירושלים, הסתיימה לאחר שהרבנים התעדכנו בנעשה • ליצמן פרגן לגפני על ניסוח חוק המקוואות ועדכן במצב הכותל • פרוש סיפר כי יש נכונות במשרד החינוך ללכת לקראת החרדים • תיעוד

הח"כים הרגיעו את האדמו"רים: פתרונות לרפורמים, למקוואות ולחינוך

ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שנערכה היום (ב') אחר הצהריים בבית וועד הפועל של אגודת ישראל הסתיימה לאחר שעה קלה.

ה'מועצת' דנה בנושא המורכב של הרפורמים והמתווה בכותל שנדחה, וחבריה שמעו סקירה מחברי הכנסת ומהשר יעקב ליצמן, שעידכן את ה'מועצת' בדבר ההתקדמות בנושא הרפורמים והקמת הצוות בראשות ראש לשכתו של ראש ההממשלה בנימין נתניהו, וכן בנושא חוק המקוואות שעבר לפני כשבועיים בקריאה טרומית וכעת נמצא בדיונים על נוסח מוסכם בקואליציה שיהיה קביל בבית המשפט.

ליצמן גם החמיא ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שפעל וניסח את חוק המקוואות והוסיף כי הוא מקווה שהחוק יעבור בהקדם בקריאה שניה ושלישית.

סגן שר החינוך מאיר פרוש נתן סקירה על נושא עצמאות החינוך החרדי ואמר שיש נכונות במשרד החינוך של השר נפתלי בנט להגיע להבנות.

קודם לישיבה קיימו ח"כי אגודת ישראל השר יעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש, יו"ר הסיעה מנחם אליעזר מוזס וחה"כ ישראל אייכלר ישיבת סיעה לפני ישיבת מועצת גדולי התורה.

ל'מועצת' הוזמנו חלק מחברי וועדת הרבנים לענייני חינוך שהוקמה לפני שנתיים על ידי מועצת גדולי התורה בעקבות ההוראות החדשות לבתי הספר והסמינרים במשרד החינוך. חברי וועדת הרבנים לענייני חינוך שהשתתפו בכינוס המועצת: הגאון רבי יהושע פינק נציג חסידות בעלזא, הגאון רבי משה ברזובסקי ראש ישיבת סלונים, והדיין הגאון רבי יעקב כהן נציג חסידות צאנז וכן מזכיר המועצת הגאון רבי מרדכי שטרן שגם חבר בוועדה מטעם חסידות ויז'ניץ.

בישיבה השתתפו האדמו"רים מגור, בעלזא, האחים מויז'ניץ, סלונים, ביאלא, סערט ויז'ניץ, מודז'יץ וסאדיגורה. האדמו"ר מצאנז לא הגיע להשתתף עקב חולשה, כך גם האדמו"ר מבאיאן לא הגיע להשתתף, האדמו"ר מערלוי שהוכתר זה עתה לפני חודש יצטרף בישיבה הבאה כממלא מקום אביו האדמו"ר זצ"ל.





















מועצת גדולי התורה אגודת ישראל יעקב ליצמן מאיר פרוש חוק המקוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד