י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הרבנית מחליסה הותירה אלף צאצאים

אבל בחיפה: הרבנית של שכונת חליסה מרת נעשא רוטנר ע"ה נפטרה בגיל 89 והותירה אחריה למעלה מאלף צאצאים

הרבנית מחליסה הותירה אלף צאצאים
נרות נשמה צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק נפטרה היום (ב) הרבנית הצדקנית מרת נעשא רוטנר ע"ה, אשת הגאון רבי יעקב בן ציון רוטנר זצ"ל אב"ד חליסה בחיפה, ומלפנים רבה של גולת קפריסין כשהיא בת 89 בפטירתה.

הרבנית ע"ה נולדה בטרנסילבניה בשנת תרפ"ח לאביה הרב החסיד רבי חיים פרידמן זצ"ל שהיה חסיד של רבי ישעילה מקרסטירר זיע"א ולאמה מרת שרה ע"ה.

לאחר השואה נישאה בכ"ג אדר א' תש"ו לבעלה הגאון רבי יעקב בן ציון רוטנר זצ"ל, בדרך לארץ התיישבו בקפריסין ולאחר שנולד בנם הראשון עלו לארץ והתיישבו ביישוב מגדיאל, ומשם עברו לקהילת חליסה בחיפה - שם מונה בעלה לשמש כרב הקהילה.

הרבנית עמדה כל חייה לימין בעלה הגדול עד פטירתו בכ' אדר א' תשנ"ב, והייתה אשה דומיננטית ומיוחדת בכל הליכותיה. כל גדולי האדמו"רים שהגיעו לשכונת חליסה בחיפה התארחו בביתם שהיה בית וועד לחכמים, הרבנית נודעה כאשה צדקנית, תפילותיה הזכות היו לשם דבר, והיא גידלה וחינכה את ילדיה לתורה וחסידות.

אחד מבני המשפחה מספר ל'בחדרי חרדים' כי לפני שנים רבות הגיע בעלה לסידנא 'בבא סאלי' זצ"ל ששאלו כמה ילדים יש לך, הרב רוטנר השיב 17 ילדים, הבבא סאלי המשיך ושאל האם זה מאשה אחת, ומשהשיב בחיוב הבבא סאלי נעמד לכבודו.

רק באחרונה גאלו בני המשפחה המורחבת את בית הכנסת בחיפה מהערבים וערכו חנוכת בית ביום היארצייט של בעלה אב"ד חליסה זצ"ל.

הותירה אחריה 17 ילדים וכאלף צאצאים שכולם ממשיכים את דרכה הרוחנית שהנחילה, כאשר עד יומה האחרון זכרה כל נכד וכל נין בשמו הפרטי.

מדי שנה ארגנה למאות צאצאיה שבת מיוחדת בשבתות הקיץ שהוגדרה שבת 'רוטנר', כמו כן בחנוכה הייתה מכנסת את כל הצאצאים הגברים ובנפרד את כל הנשים.

מסע הלווייתה הערב סשעה 21:00 מביתה ברחוב זכריה בני ברק לחלקת ספינקא בהר הזיתים בירושלים - שם תיטמן לצד בעלה הגדול.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
הרבנית מליסה ;17 ילדים מאות צאצאים נעשא רוטנר הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}