י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צפו: הפרימישלנער ביקש שקליגר ינגן

טיש ליל פורים בפרימישלאן: נגן הקלרינט הנודע נקרא על ידי הרבי לנגן בפניו את ניגוני מירון • וידאו

צפו: הפרימישלנער ביקש שקליגר ינגן

השעה הייתה 02:35 לפנות בוקר של מוצאי פורים דפרזים. שיכורי בני ברק נרדמו מזמן. הבוקסות המרעישות הוחזרו אחר כבוד למחסן, ורק בבית כנסת אחד הטיש עדיין בעיצומו. נגן הקלרינט והמפיק דוד קליגר גם הוא כבר התכונן לשנת הליל, לאחר שתיית היין ונגינה ארוכה בבית מדרשו של האדמו"ר מבוטושאן, אך השינה היתה ממנו והלאה, והוא החליט לקפוץ לאותו טיש הלא הוא שולחנו הטהור של האדמו"ר מפרמישלאן.

כבר ממרחק הוא שומע את השירה האדירה של החסידים, ובראשם הבעל מנגן ר' שרוליק קלצקין, ויחד עמו מלוה אותם בקלידים ר' חיים פולק - והשירה עוצמתית וסוחפת, הדבקה מיוחדת של המילים "ונהפוך הוא" על מנגינת השיר הידוע "לנר ולבשמים" מושרת בכל הכח למרות השעה המאוחרת. כשקליגר מגיע אל עמדת התזמורת - היא השתתקה. הרבי החל בקריאת הקוויטלאך, כשהזמר שרוליק קלצקין פוצח בשירי רגש מיוחדים.

קליגר לא מחכה דקה: פותח את הקלרינט, ומצטרף לניגוני הרגש, מנגן ומנגן שעה ארוכה. גם אחרי שהזמר כבר התעייף קליגר ממשיך ומנגן ניגונים ברלסבאים עתיקים לצד ניגונים מהימים הנוראים, כשבתווך גם שירים חדשים ועדכניים. ולפתע קורא לו הרבי, נותן כוס יין בידו, מצווה עליו לשתות, מברך אותו ומבקש ממנו לנגן ניגוני מירון - ובצורה כזו שהוא יוכל לראות אותו מנגן. קליגר פצח בסדרת ניגוני מירון השמחים, והשמחה הרקיעה שחקים.

על הצילום והסאונד היה אחראי מנדי אור המוכשר

הרבי מפרמישלאן דוד קליגר מנדי אור פורים שמחת חג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד