כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

יהודי ארה"ב מתרגשים: האם דונלד טראמפ ישמש כסנדק לנכדו

הלילה נולד בן לאיוונקה טראמפ, בתו היהודיה של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ • לפי דיווחים בקהילה היהודית בניו יורק, הסבא עשוי להגיע לברית ביום ראשון הקרוב ואף לשמש כסנדק - לאחר שהושג לכך היתר הלכתי מהרב

יהודי ארה"ב מתרגשים: האם דונלד טראמפ ישמש כסנדק לנכדו
ויקי

בשעת ליל חגגו מיליוני תומכיו של המועמד הרפובליקני לנשיאות את הולדת נכדו השמיני, בן לבתו היהודיה יעל (איוונקה) בת ה-34 ולבעלה ג'ראד קושנר בן ה-35.

איוונקה פרסמה את תמונת התינוק בחשבון הפייסבוק שלה וציינה כי יקראו לו תיאודור ג'יימס. הילד יצטרף לשני אחיו הגדולים - ארבלה רוז וג'וזף פרדריק.

שני השמות שנבחרו לתינוק, תיאודור וג'יימס, הם שמות של נשיאים אמריקנים לשעבר, בהם תיאודור רוזוולט וג'יימס מדיסון. אך גם שמו של חוזה המדינה, הרצל. בארה"ב כבר 'עוקצים' את טראמפ כי קיצור השם תאודור הוא טד, כשמו של יריבו בפריימריז טד קרוז.

עם זאת, בברית, צפויים ההורים להעניק את השם היהודי. בקרב הקהילות המודרן-דתיות בארה"ב, נוהג זה, של הענקת שם לועזי מיד בלידה, והמתנה עם השם העברי לברית - נפוץ למדי.

משפחת קושנר-טראמפ משתייכת לקהילה היהודית 'ישורון' הנמצאת במעלה המזרחי של מנהטן (upper east side). רב הקהילה בדימוס הוא יחזקאל לוקשטיין, שאף היה זה שגייר את איוונקה בזמנו. כיום הוא מכהן כרב בדימוס, ובמקומו הרב בפועל הוא חיים שטיינמץ, שהגיע ממונטריאול.

לפי דיווח שהגיע ל'בחדרי חרדים', הברית לנכד תתקיים בבית הכנסת ביום ראשון הקרוב, כאשר קיימת אפשרות שדונלד טראמפ יגיע.

לפי אותו מקור, טראמפ גם יכובד בסנדקאות, לאחר שבתו וחתנו קיבלו היתר הלכתי מהרב לעשות זאת. אם כן מדובר באירוע חסר תקדים, בו מועמד מוביל לנשיאות ארה"ב מתכבד בסנדקאות בברית.

הרב לוקשטיין סירב להגיב לשאלת 'בחדרי חרדים' האם אכן התיר לסבא טראמפ לכהן כסנדק.
דונלד טראמפ איוונקה טראמפ לידה נכד יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד