י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הישג לנתניהו: חוק ההשעיה עבר בכנסת בקריאה ראשונה

לאחר מאבק ממושך, חוק ההשעיה עבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ברוב של 59 תומכים לעומת 53 מתנגדים

הח"כים הערבים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הח"כים הערבים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הישג לנתניהו: מליאת הכנסת אישרה הערב (ב) בקריאה ראשונה את הצעת חוק יסוד השעיית חבר כנסת ברוב של 90 ח"כים - באם שלל את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסית לגזענות או תמך במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד ישראל. חברי הכנסת של ישראל ביתנו נעדרו מההצבעה.

החוק אושר ברוב של 59 תומכים מול 53 מתנגדים.

‏השר זאב אלקין סיכם את הדיון לפני ההצבעה על חוק ההשעיה ואמר: "כבר מאז האירוע הקשה של ההזדהות עם המחבלים, שהוליד את החוק הזה, צצו עוד סיבות לחוקק חוק כזה". ‏אלקין פנה לח"כ יאיר לפיד ואמר "כל הראיונות והפוסטים שלך בפייסבוק לא שווים כלום אם תצביע נגד החוק, אך אתה מבין שלא תוכל להיות ראש ממשלה בלי 'הזועביז' אותם כינית".

‏אלקין פנה גם לח"כים הערבים ואמר: "לצערי מזמן החלטתם לא לייצג את הציבור הערבי ששלח אתכם לכנסת אלא לפעול נגד מדינת ישראל מפה. זה תמיד היה אבל זה הולך ומחריף".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד לחוק ואמר כי "חוק ההשעייה מגיע להצבעה, החוק הזה אמור להשעות מהכנסת את אותם ח"כים שמתייצבים נגד מדינת ישראל ובעד הטרור. אני מצפה מכל אלה שאומרים שהם בעד החוק – להצביע בעדו ושלא יתנו כאן רווח ויתרון לאלה שמעודדים את הטרור ומתנגדים למדינת ישראל".
חוק ההשעיה נתניהו ערבים רוב מיוחס חברי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד