כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

2 בחורים עוכבו; נמשך המשא ומתן בין הישיבה לעירייה

הקרב על ישיבת 'פני שמואל': לאחר שהעירייה התעקשה להרוס חלקים במבנה על אף סיכומים מוקדמים, יצאו מאות בחורי ישיבות בבית וגן למאבק • ראש הישיבה הודיע על סגירה זמנית • צפו: תיעוד מגרירת הפחים והמזרונים שהוצבו במסדרונות

2 בחורים עוכבו; נמשך המשא ומתן בין הישיבה לעירייה

לילה סוער בבית וגן: מאות מבני הישיבות הלומדים בבית וגן יצאו אמש (ב') למחאה סוערת ומאבק בכוונת המשטרה להרוס את בנין ישיבת 'פני שמואל' (נויבירט) לאחר שהסכם הפשרה עם העיריה בוטל בשעות אחר הצהריים.

ההפגנות נמשכו לאורך הלילה, במקום אף סיירו חברי מועצה מעיריית ירושלים, ובסופו של דבר החליטה העירייה שלא להרוס את המבנה, והמשיכה במשא ומתן מול הנהלת הישיבה. במהלך ההפגנות עוכבו שני צעירים תלמידי הישיבה.

כזכור, הסכם הפשרה שנחשף בבחדרי חרדים לפני כשבועיים נעשה בתיווך חברי המועצה החרדים, ועל פיו הישיבה תהרוס באופן עצמאי את הקומה התחתונה וחלק מהקומה העליונה - והעיריה לא תבצע את ההריסה על יתר הקומה בה שוכנים בית המדרש וכמו גם חדרי השיעורים.

אמש, אחרי הצהריים החלו פועלי הישיבה בהרס הקומה התחתונה, אך נציג העיריה שהגיע למקום הודיע כי מנהל המחלקה המשפטית מר חיים נרגסי מסר כי אין בכוונתו לוותר על ביצוע צו ההריסה במלואו - על אף הסכם הפשרה. זאת בניגוד להבטחות הנציגים חברי המועצה.



מאות בחורי הישיבה נשארו הלילה ללון בבנין שאף משמש בחלקו כפנימיה לישיבת "נתיבות חכמה - וולפסון", בשל כך נערכת המשטרה בכוחות גדולים ומתוגברים על מנת לבצע את ההריסה על אף ההתנגדות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאות בני ישיבות נוספים נוהרים אל המקום במטרה להצטרף למחאה.

"ברקת כבר הוכיח שמבחינתו ירושלים היא עיר חילונית לחלוטין", אומר בזעם מ', תלמיד ישיבה מבית וגן. "אין ערך לישיבה או למבנה בו לומדים תורה. אבל להפר את הסכם הפשרה שהוסכם עם הישיבה לאחר שזו קיימה את חלקו בה זו כבר רשעות ואטימות לשמה. האם כנגד כל עבירת בניה נוהגים באטימות שכזו?"

במקביל, בעקבות רצף האירועים הוציאה הנהלת הישיבה מכתב להורי התלמידים על הפסקת הלימודים בישיבה. במכתב, המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', מטילה הישיבה את האחריות להרס ולהפסקת הלימודים על ראש העיר ניר ברקת באופן אישי. הנהלת הישיבה מסירה את אחריותה ומודיעה להורי התלמידים כי בשלב זה נפסקים הלימודים בישיבה.

גורם בישיבה אומר לבחדרי חרדים כי זהו שפל חסר תקדים ביחס המזלזל של ראש העיר כלפי הציבור החרדי. "מי מילל ומי פילל שכוחות משטרה יתארגנו באופן שכזה לעלות ולהחריב בנין של ישיבה. זאת גם לאחר כל הצעדים שהישיבה עשתה לקראתם. האחריות על כך מוטלת על ברקת באופן ישיר. הוא יכל לעצור את ההרס הזה בקלות".

עודכן ב-7:00 בבוקר, יום שלישי.

הבלגן לקראת חצות ליל


















מכתב ראש הישיבה וההיערכות בתחילת הערב




























פני שמואל ישיבה פינוי הריסה כוחות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד