ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

קפריסין: חוטף המטוס המצרי נעצר, הנוסעים שוחררו

שעות לאחר חטיפת המטוס המצרי בקפריסין: כל הנוסעים שוחררו, והחוטף נעצר

המטוס החטוף בשדה התעופה בקפריסין
המטוס החטוף בשדה התעופה בקפריסין

הפעם זה לא טרור: מטוס מצרי נחטף הבוקר (ג') בדרכו משדה התעופה בורג' אלערב ליד אלכסנדריה, בטיסה שהייתה אמורה לנחות בשדה התעופה בקהיר. המטוס הונחת בשדה התעופה לרנקה, שבקפריסין. לאחר שעות ארוכות, החוטף שחרר את הנוסעים כולם ואנשי הצוות, והוא נעצר.

הבוקר מעט לאחר השעה 9:00, טיסה MS181 של חברת אייר איג'פט ועליה עשרות בני אדם שהייתה בדרכה מאלכסנדריה לקהיר, נחטפה ואולצה לנחות בלרנקה שבקפריסין. משרד החוץ של קפריסין ודובר ארמון הנשיאות במצרים אישרו כי שמו של החוטף הוא סייף א-דין מוסטפא.

הטייס עומר אל-גמאל, הודיע זמן קצר לאחר ההמראה לרשות התעופה המצרית כי הוא מאוים בידי נוסע שאמר שהוא חוגר חגורת נפץ ואילץ אותו לנחות בלרנקה. החוטף שחרר זמן מה לאחר הנחיתה את כל הנוסעים למעט שני טייסים, דיילת, איש ביטחון של המטוס ושלושה נוסעים.



החוטף חטף את המטוס לקפריסין, על פי גורמי ממשל בקפריסין, כי רצה למסור מכתב בערבית לאשתו לשעבר שמתגוררת בלרנקה וכעת נמצאת בשדה. כלי תקשורת בקפריסין דיווחו כי בתחילה החוטף רצה להגיע לטורקיה, אולם צוות המטוס הסביר לו כי אין מספיק דלק כדי להגיע לשם.

על פי הדיווחים, החוטפים ביקשו בשדה התעופה בלרנקה להרחיק את כוחות ביטחון, ובתמורה נעתרו לשחרר נשים וילדים. יש לציין כי הטיסה היא מקומית פנים מצרית, ולא טיסה בינלאומית ממדינה למדינה, ומשום כך ייתכן והאבטחה הייתה רופפת מהרגיל, מה שאיפשר את השתלטות הטרוריסטים.

מטוסי חיל האוויר ליוו את המטוס כשהיה בשחקים עד לנחיתתו, מחשש שמא הוא ייכנס לשטח האווירי של ישראל. "מרגע שהמטוס נחת", מסר דובר רשות שדות התעופה, "זה עניין של קפריסין בלבד".

ב'הארץ' דווח כי מדובר בתרגולת בעת חטיפת מטוס או חשד לחטיפה באזור המרחב האווירי הישראלי. המטוסים נחתו חזרה לאחר שהתברר כי המטוס המצרי מתרחק משטח המדינה.
טרוריסטים מצרים חטיפת מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד