ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

חוצפה: אחמד טיבי התבטא נגד הגר"י יוסף

בעקבות דברי הראשון לציון על דיני גר תושב בארץ ישראל, התבטא חבר הכנסת אחמד טיבי בחוצפה נגד הרב. צפו בתיעוד

ח"כ אחמד טיבי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ח"כ אחמד טיבי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

חוצפה במליאת הכנסת - ח"כ אחמד טיבי תקף הלילה (ג') בחוצפה את המרן הגר"ע יוסף זצ"ל ואת בנו הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, ואמר כי יש להם "מחלה גנטית לשנוא ערבים". בש"ס הגיבו כי "הדברים ראויים לכל גינוי והוקעה, זו בושה לכנסת ישראל".



לדברי ח"כ טיבי, "חוט מקשר בין הדברים הנוראיים של בן-דהן לדברי הרב הראשי יוסף. הרב הראשי אמר שלגויים אסור לגור בארץ ישראל, כך אמר הרב הראשי של מדינת ישראל, שאמר שכשיהיה כוח ושלטון צריך לשלוח אותם לסעודיה ושהם צריכים לשרת – הגויים, הגויים, אכרם חסון, מש בס אנא, לא רק אני או ג'בארין, גם אתה גוי, ח'דמת פי אל-ג'יש מא ח'דמת פי אל-ג'יש (שירת בצבא או לא שירת בצבא. ע.ו), אתה גוי. דרוזים, נוצרים, כל מי שהוא לא יהודי הוא גוי ולכן יש תוכנית. הוא לא קבע מתי אבל יש תוכנית לשלוח את כולם לסעודיה".

טיבי הוסיף ותקף - "יש משהו שזור, הקו הישיר הזה, במנטליות הגזענית שרואה כל מי שהוא לא יהודי שהוא נחות יותר, ראויה לכל גינוי. בכל מדינה מתוקנת אחרת בעולם איש דת בכיר כזה, רב ראשי, שהיה מתייחס כך אל אזרחים, היה עף מהתפקיד אחרי חמש דקות, אבל אף אחד לא העיר לו, גם אחרי שלפני כמה שבועות הוא הסית למה שהחייל הרוצח עשה בחברון, הוא הסית, כמו גם חלק מהפוליטיקאים.

"ולכן, דברים לא באים ככה מאין. הגזענות, ההדרה וההתייחסות אל האחר כאל נחות נמצאת כמעט בכל מקום בחברה הישראלית – בפוליטיקה, בכנסת, ברבנות, בקואליציה, באופוזיציה. הרב הראשי יוסף הוא הבן של עובדיה יוסף, שגם לו היו התבטאויות דומות. אני רופא, אדוני היושב-ראש, ועל המחלה הגנטית הזאת לא שמעתי. האם השיגעון הזה עובר בתורשה ומה ה-DNA של המשפחה הזאת, לא יודע, של הקבוצה הזאת, DNA של שנאה".

מסיעת ש"ס נמסר בתגובה לדבריו הקשים של ח״כ אחמד טיבי - ״הזדעזענו לשמוע את דבריו החצופים והמקוממים של ח״כ טיבי כלפי מרן הגר״ע יוסף זיע״א ובנו וממשיך דרכו הראשל״צ שליט״א. הדברים ראויים לכל גינוי והוקעה. זו בושה לכנסת ישראל שדברי חירוף אלו כלפי מנהיגם הרוחני של המונים בארץ ובעולם נשמעים בין כתליה״.
הרב יצחק יוסף הראשון לציון אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד