י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הבד"צים למשגיחים: "לא לנסוע לטורקיה"

חלק ממערכות הכשרות חוששות לשלוח את המשגיחים למדינה הנתונה תחת איומי טרור • 'בחדרי' שוחח עם האנשים בשטח

פיגוע בטורקיה. צילום ארכיון
פיגוע בטורקיה. צילום ארכיון

המתח בקרב הקהילה היהודית בטורקיה גובר עקב ההתרעות שקיבלו גורמי הביטחון על הכוונה לבצע פיגועי טרור נגד יעדים יהודיים במדינה, כפי שפורסם אמש ב'בחדרי חרדים'.

בעקבות ההתרעות, מערכות הכשרות והבד"צים למיניהם הורו למשגיחי הכשרות הפועלים בטורקיה שלא לצאת למדינה ללא אישור מיוחד עד יעבור זעם.

רב מכשיר ותיק הנמצא באופן תדיר על קו טורקיה-ישראל (שמו שמור במערכת) אומר ל'בחדרי חרדים': "אני מכשיר בטורקיה פסי יצור במפעלים השונים, עבור הבד"צים למיניהם, קיבלנו הוראה תקדימית, לפיה אין לצאת לטורקיה ללא אישור מיוחד של מערכת הכשרות, אף שבדרך כלל אין צורך באישור כלשהו. ההליך המקובל כמעט בכל מערכות הכשרות הוא, שהיבואן פונה למשגיח הקבוע שאיתו הוא עובד, מזמין אצלו נסיעה, והמשגיח רק צריך ליידע את מערכת הכשרות, אך הפעם ההוראה מחמירה ביותר".

לדבריו, "אני זוכר הוראה דומה שניתנה בתקופת ה'מרמרה' - אז הופסקה לחלוטין עבודת המשגיחים, זה היה לתקופה קצרה. גם בתקופת הפיגוע בבית הכנסת הגדול באיסטנבול שאירע לפני כמה שנים. חשוב להדגיש שכמעט כל מערכות הכשרות מטפלות במוצרים שמיובאים מטורקיה, חברת טעמן מייבאת פסטה, בד"צ העדה החרדית נותן כשרות לחטיפי שוקולד, מסטיקים, סוכריות טופי ועוד מוצרים, ועל זו הדרך".

הרב יגאל בן עזרא, מנהל מחלקת היבוא של בד"צ בית יוסף שמעניק הכשרים בטורקיה, אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא הוצאנו הוראה מיוחדת, למרות שבמוצ"ש כשהיה הפיגוע באיסטנבול, ביטלו שני משגיחים שהיו אמורים לצאת לטורקיה את נסיעתם. בעיקרון המשגיחים אינם מסתובבים בשווקים או במקומות ציבוריים, בדרך כלל המשגיח מגיע לשדה התעופה, ושם ממתינה לו הסעה מטעם המפעל והוא נוסע ישר ליעד. אני רואה גם שהיבואנים הודיעו מיד לאחר הפיגוע במוצ"ש שבו נהרגו ישראלים, כי הם ממשיכים גם בימים אלו לייבא מוצרים מטורקיה, אני ממתין לראות כיצד יתפתחו העניינים".

גם הרב ויקטור חי, מומחה לכשרות דגים שעומד לשוב היום (ג') לארץ מאיזמיר, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני נמצא הרבה בטורקיה ומכיר כאן את כל הנהלים, כרגע אני באיזמיר, בדרך כלל אני מסתובב כאן עם כיפה, הפעם ליתר זהירות אני חובש כובע כמו יתר המקומיים".

רשת החדשות 'סקיי ניוז' דיווחה אתמול בערב כי בידי ארגון דאע"ש תוכניות מוכנות לביצוע פיגועי טרור דווקא בקרב גני ילדים יהודיים, בתי ספר או מרכזי נוער - ובידי גורמי המודיעין במדינה התרעות ממוקדות לגבי מוסדות ספציפיים שנמצאים על הכוונת, כאשר אחד מהם הוא בית הכנסת המרכזי של איסטנבול, שצמוד אליו מרכז הקהילה היהודית ובית ספר.

יצויין כי רק לפני 10 ימים נרצחו בפיגוע תופת באיסטנבול 5 בני אדם - 4 מהם יהודים. והבוקר הוחמרה אזהרת המסע לטורקיה בהודעה שפרסם המטה ללוחמה בטרור, ובה נאמר: "על רקע הערכת מצב שהתקיימה, מחמיר המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע לטורקיה לרמת איום קונקרטי גבוה וממליץ להימנע מביקור בטורקיה ולשוהים במדינה לצאת בהקדם האפשרי".
טורקיה פיגועי טרור כשרויות משגיחי כשרות סיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד