כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צפו: תיעוד מפנצ'ור הניידת • בישיבה מאשימים גורמים זרים בהתססה

תיעוד בלעדי בבחדרי חרדים: הוא עומד עם חבר, מסתודד ומתכנן, ואז מזנק לגלגלי הניידת, מפנצ'ר אותם ונמלט • מי גרם להתססת הרוחות ולהתפרעות האלימה? בישיבה מאשימים "גורמים מהפלג הירושלמי הגיעו במיוחד כדי להלהיט את הרוחות"

צפו: תיעוד מפנצ'ור הניידת • בישיבה מאשימים גורמים זרים בהתססה
.

במהלך המאבק הבוקר ואמש בשכונת בית וגן בירושלים, בעקבות הניסיון להרוס את מבנה ישיבת 'פני שמואל' (נויבירט), נעצרו כמה וכמה מתפרעים, ולטענת המשטרה על שניים מהם נמצאו סכינים.

האם מדובר בתלמידי הישיבה? או שמא מדובר ב'גיס חמישי' - בחורים שניצלו את ההזדמנות לאקשן והגיעו כדי להתפרע - מסיבות כאלה ואחרות?

לדברי הרב אהרון הבר, מרבני הישיבה, בשיחה עם 'בחדרי חרדים', הבחורים שנתפסו עם סכינים אינם תלמידי הישיבה, והוא אף קיווה כי ההודעה שהוציאה המשטרה לא תפגע לחינם בתדמיתה של הישיבה.



מנגד, בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נצפה בחור ישיבה צעיר עומד על המדרכה ליד אחת מניידות המשטרה, מדבר עם חברו וממתין לשעת כושר, כשהוא מבחין שלא שמים לב למעשיו, הוא שולף סכין ובאמצעותה הוא דוקר את הגלגל מספר רב של פעמים, זאת כאשר אנשים שמים לב למעשיו, והוא נמלט כשהכיפה בידו.

במשטרת ירושלים מסרו ל'בחדרי חרדים' כי זהותו ידועה להם, וכי הוא ייעצר בהמשך. לדבריהם, בסך הכל נעצרו עד כה שמונה חשודים בגין הפרות סדר ותקיפת שוטרים, בהם גם מספר קטינים. בין העצורים, שני תלמידי ישיבה שברשותם נמצאו סכינים.

האם חלקם יובאו לבית המשפט להארכת מעצר? "מוקדם מידי לדעת, לאחר שיסיימו לחקור אותם - יוחלט".

גורם המקורב להנהלת הישיבה מסביר ל'בחדרי חרדים' כי ממידע שהגיע לידיהם, "יצאה הוראה לבחורים המשתייכים ל'פלג הירושלמי' לבוא ולהפגין, בדגש על להתסיס את הרוחות ולהתפרע, כדי ליצור מצג שווא שכל בחורי הישיבות מתפרעים, ואילו הם לפחות עושים זאת רק בנושאים חשובים כמו חוק הגיוס, והם אלה שהבעירו את האש וגרמו להתססת הרוחות".

כהוכחה לדברים מציין הגורם את העובדה שהגר"ד וולפסון עצמו יצא במהלך המהומות היום, על אף שאינו בקו הבריאות, וקרא לתלמידים שהתגודדו בחוץ להצטרף לתפילה להצלת הישיבה ולא לעמוד בקהל הסקרנים שהצטבר בחוץ.

תגובת הפלג הירושלמי
גורם בכיר בפלג הירושלמי אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים' בנודע להאשמות מצד גורמים בישיבת פני שמואל, "אכן, 'עליתם עלינו', קופסאות הלבן והביצים שהושלכו הבוקר לעבר השוטרים אכן נשלחו לבית וגן במונית ספיישל מישיבת פוניבז', וכמו כן הסכינים שנמצאו בכיסם של הבחורים הושתלו בכיסם ע"י איש דאעש המבוקש שנמלט מהפיגוע בבריסל".

"בשורה תחתונה זו קונספירציה הזויה שאין בינה להיגיון השפוי מאומה בפרט לאור העובדה הפשוטה כי בתיעודים הרבים שיצאו לתקשורת נראים בבירור תלמידי הישיבה מתעמתים עם שוטרים ומשליכים ביצים וקופסאות לבן מחלונות ישיבת וולפסון. ננסה לדון את אותו גורם בישיבה שפעל תחת לחץ והוראות מהבוסים הפוליטיים של אותה ישיבה, כי בסך הכל זו לא פעם ראשונה בה מנסים גורמים בדגל התורה לזרוק את כביסתם המלוכלכת על הציבור היקר והחשוב של בני התורה והפלג הירושלמי".

"חשוב לציין כי למרות אותם טענות הזויות, זה לא מנע מהנהלת ישיבת נויבירט להתחנן ולהתקשר שוב ושוב בכל היממה האחרונה לנציג בני תורה הרב חיים אפשטיין ולרב יהושע פולק יועץ הסיעה כדי שיפעלו למען הישיבה בעיריית ירושלים, כשהם מצידם אכן פעלו ועשו מעל ומעבר וככל שביכולתם כדי לקרב את ההסדר המבוקש לטובת הצדדים".
סכין בחור ישיבה פני שמואל התפרעויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד