י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סוכלה הברחה של למעלה מ-40,000 אלף ביצים משטחי הרשות הפלסטינית

סוכלה הברחה בכביש המנהרות, של למעלה מ-40,000 אלף ביצים, שהוחזקו בתנאים המסכנים את הבריאות

צילום: מוטי ישראל ממשרד החקלאות ושוטרי מג"ב עוטף ירושלים וגדוד מעברים במשטרה הצבאית
צילום: מוטי ישראל ממשרד החקלאות ושוטרי מג"ב עוטף ירושלים וגדוד מעברים במשטרה הצבאית

ערב פסח: סוכלה הברחה של למעלה מ-40,000 אלף ביצים בלתי מפוקחות משטחי הרשות הפלסטינית לישראל.

צוות של יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות (פיצו"ח), סיכל ניסיון להברחת למעלה מ-36,000 ביצים משטחי הרשות הפלשתינית, שהוחזקו בתנאים המהווים סכנה לבריאות הציבור.

הצוות של יחידת הפיצו"ח, עצר משאית במחסום המנהרות (כביש המחבר בין ירושלים לבית לחם). נהג משאית טען כי הוא מוביל חול ולכן כיסה את הרכב ביריעה אשר לא ניתן לראות דרכה את תכולת המשאית. אך עם הרמת כיסוי המטען, נחשפה כמות ביצים רבה שנועדו להימכר בירושלים, בית שמש וגוש-דן.

הביצים המוברחות שהוחזקו ללא קירור וללא חותמות מורשות הועברו להשמדה על פי צו רופא. נהג המשאית, תושב ממזרח ירושלים בשנות ה-40 לחייו, נעצר לחקירה והמשאית הועברה לידי יחידת הפיצו"ח לצורך המשך חקירת האירוע.

בנוסף, סוכל אמש (ב') ניסיון נוסף לשיווק כ-4,200 ביצים עם חותמות מזויפות שמקורן מהשטחים ויועדו למכירה במכולות בירושלים. החשודים עוכבו לחקירה והביצים הועברו להשמדה על פי צו רופא.

מתחילת השנה, משרד החקלאות סיכל ניסיונות להברחת כ-375,800 ביצים משטחי הרשות הפלשתינית המהוות סכנה לבריאות הציבור. משרד החקלאות פועל באופן מתמיד לשמירה על בריאות הציבור, בתוך כך מציב דרישות למתן היתר לייבוא מוצרים מן החי למדינת ישראל ואוכף ניסיונות הברחה ומכירה של ביצים לא מפוקחות. בשל העובדה שמדובר במוצר מן החי, הרגיש מבחינה בריאותית, משרד החקלאות אוסר על שיווק ביצים שאין הקפדה על תהליך הייצור, שמירתן בטמפרטורה המתאימה ועל תנאי הובלה העומדים בדרישות השירותים הווטרינריים.

רואי קליגר מנהל יחידת הפיצו"ח, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות: "בזכות שיתוף הפעולה עם יחידות הצבא ומג"ב, המאיישים את המחסומים, הצלחנו לסכל ניסיון נוסף לפגיעה בבריאות הציבור ומנענו את הפצתן של עשרות אלפי ביצים האסורות לשיווק ולמאכל אדם, שנועדו למכירה באזור מזרח ירושלים, בית שמש וגוש-דן".

במשרד החקלאות מזהירים את הציבור מקניית ביצים בפתח הבית או בשווקים פתוחים ומבקשים מהציבור לרכוש ביצים רק במקומות מורשים המקפידים על תנאי קירור ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות, באריזה סגורה (כשהביצים אינן חשופות למגע יד-אדם) משני הכיוונים וחותמת הכוללת את שם המשווק, תאריך אחרון לשיווק, תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.

צילום: מוטי ישראל ממשרד החקלאות ושוטרי מג"ב עוטף ירושלים וגדוד מעברים במשטרה הצבאית






הברחת ביצים סוכלה הברחה רשות פלשתינית יחידת פיצוח משרד החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד