י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הוארך מעצר החייל שירה במחבל בחברון

הוארך ביומיים מעצר החייל שירה במחבל בחברון • מאות הפגינו מחוץ לאולם בית המשפט, בהם איווט ליברמן

הפגנת תמיכה בחייל היורה. יעקב לדרמן, פלאש 90
הפגנת תמיכה בחייל היורה. יעקב לדרמן, פלאש 90

שופטי בית הדין הצבאי בצריפין, האריכו ביומיים נוספים את מעצר החייל מחטיבת כפיר שירה במחבל לאחר הפיגוע בחברון, לכאורה לאחר שכבר נוטרל. המשטרה ביקשה להאריך מעצרו בתשעה ימים, אולם השופטים נעתרו רק חלקית לבקשה.

התביעה הצבאית טוענת כי החייל ביצע ירי לעבר המחבל עוד כשהיה בחיים, ושהירי בוצע ללא צורך. "כבר מהדיווחים הראשונים עלה חשד לביצוע עבירה חמורה. החשד שעלה עד כה שירי זה שביצע החשוד ובמכוון, בוצע ללא צורך מבצעי", אמר התובע הצבאי סגן-אלוף אדורם ריגלר.

לדבריו, "מכלול המעשים לא מצביע על סכנת חיים בזמן אמת. הירי בוצע דקות ארוכות אחרי ששני המחבלים היו על הקרקע - לאחר שנורו על מידי הכוח בסיכול הפיגוע".

עוד הוסיף התובע: "נמצאו סתירות בדבריו של החייל שמחייבות העמקות נוספות בחקירה. גם באירוע מורכב וגם כשנלחמים בטרור, מצופה מחיילי צה"ל שינהגו בדרך מסוימת. יש כללי פתיחה באש, הוראות ופעולות שאסורות בתכלית. כאשר מתקיים חשד לפעילות בניגוד לאותם כללים, ודאי כזו שהביאה לפגיעה באדם, מותו במקרה הזה, אנו נדרשים להפוך אבן על אבן ולבדוק חשד זה".

החייל נחקר בחשד לרצח; "אנחנו מנסים לגבש עבירות, חלקן עבירות ההריגה", אמר ריגלר.

עו"ד איל בסרגליק פרקליטו של החייל אמר כי בתחקיר מד"א עלה כי בשום שלב לא יידעו את צוותי הרפואה שניתן להתקרב למחבל ושהופרך החשש ממטען, לכן הצוותים לא טיפלו בו.

בסופו של דיון, השופט סא"ל רונן שור, אמר כי ישנן ראיות לכאן ולכאן. "בנסיבות העניין, מצאתי כי הגם שקיים חשד סביר לביצוע ירי שלא כדין בנסיבות העניין, הרי שהצטברות הראיות עד כה מעלה פנים לכאן ולכאן, ביחס לסוגיות המרכזיות השנויות במחלוקת. במיוחד, בשים לב למורכבות האירוע ולנסיבות האופפות אותו", והאריך את מעצרו ביומיים - עד ליום חמישי. ביום שישי האחרון האריך בית הדין הצבאי ביפו את מעצרו עד היום.

באולם בית הדין ובעיקר מחוצה לו, התקהלו מאות מפגינים, בהם חיילים - חבריו של העצור, בני משפחה ואזרחים רבים שהגיעו לתמוך בו.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וחבר מפלגתו עודד פורר גם הגיעו למקום. חלק מהמפגינים קראו "דם יהודי אינו הפקר, ממשלה של פחדנים".

אמו של החייל אמרה לאחר שמעצרו הוארך; "תודה לכל האזרחים שתומכים. אנו עוברים ימים קשים מאוד. אני רוצה את הילד שלי בבית".

בנתיים, מתעכבת נתיחת גופתו של המחבל א-שריף שיסייע לקבוע האם הירי הביא למותו, בשל חוסר הסכמה בין משפחתו לרשויות הצבא. בני משפחת המחבל דורשים כי פתולוג פלסטיני ייקח חלק בניתוח עצמו, בעוד שבישראל מסכימים שישמש כמשקיף בלבד.
חייל חטיבת כפיר בית משפטירי לאחר נטרול חברון כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד