י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הקשר הישראלי: כך נפרץ האייפון שעורר מהומה בארה"ב

אחרי הפיגוע בקליפורניה שבו נרצחו 14 בני אדם, דרש ה-FBI מאפל לפרוץ את מכשירו של המחבל ונתקל בסירוב שעורר דיון סוער בארה"ב ■ השבוע הגיעה התפנית בעלילה - ויש לה גם קשר ישראלי ■ צפו בווידאו

  • י"ט אדר ב' התשע"ו
.
.



לאחר מאבק מתוקשר, משרד המשפטים האמריקאי לוותר על התביעה שהגיש כנגד חברת אפל בכל הקשור למכשיר האייפון הנעול של אחד הטרוריסטים שהשתתף בפיגוע בסן ברננדינו.

כזכור, פיגוע הירי בסן ברנרדינו היה פיגוע טרור שהתבצע ב-2 בדצמבר 2015, במרכז הקהילתי "אינלנד" בסן ברנרדינו, קליפורניה, בארצות-הברית, בו נרצחו 14 בני אדם ו-21 נפצעו. מבצעי הטבח ההמוני היו מוסלמי, יליד ארצות-הברית, ואשתו, מהגרת פקיסטית-סעודית. לפי הדיווחים, התפרצו לתוך המרכז גבר ואישה חמושים בכלי נשק ופתחו בירי ללא הבחנה אל החוגגים. לפחות 31 בני אדם נפגעו, מהם 14 נהרגו.

כשנגלה מכשיר האייפון בו נעזרו הטרוריסטים, ה-FBI דרשו מאפל לעזור לו בפיצוח ההצפנה או הגנת הנעילה של מכשיר האייפון, בו עשו שימוש הטרוריסטים, אולם אפל סירבה, והסוגיה הפכה למשפטית כשחברת אפל ממשיכה להתעקש על חובתה שלא למסור מידע.

טים קוק, מנכ"ל אפל, מסר כי "תפנית מפתיעה שהביאה לפחות כעת את משרד המשפטים לרדת מהתביעה, מגיעה על-פי דיווחים לא רשמיים, בזכות חברה ישראלית בשם סלברייט שסייעה בפיצוח המכשיר. החברה, שמתמחה בין היתר בתחום הפורנזי, מדע המתבסס על מידע חזותי, נעזרה ככל הנראה בשיטה אשר קרויה NAND mirroring, שיטה שמעתיקה את המידע שמאוחסן במכשיר בשלמותו בצורת Image. אז בשיטת הכנסת רצף של קודים שונים מתבצעת הפריצה, והמערכת פשוט כותבת מחדש את כל המידע וחוזרת על ניסיונות הפריצה עם קודים אחרים".

הטכנולוגיה שמפתחת החברה מאפשרת שליפה וניתוח של מידע ונתונים מכמעט כל הסוגים של הסמארטפונים והטאבלטים באמצעות שיטות שונות, והיא נמצאת בשימוש של מומחי מידע פורנזי וגורמי אכיפת חוק, צבא, מודיעין, אבטחה וממשל ביותר מ-90 מדינות.
FBI iPhone (אייפון) אפל (Apple) טרור טים קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד