ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אלפים חגגו בויז'ניץ: הרבי ירה את אבן הפינה וביקש מהחסידים לתרום

הנחת אבן הפינה לבית המדרש החדש בו'יזניץ • הרבי ביקש מכל חסיד לתרום 5,000 ש"ח

אלפים חגגו בויז'ניץ: הרבי ירה את אבן הפינה וביקש מהחסידים לתרום
שוקי לרר

אלפי חסידים השתתפו הערב (ג'), בקרית ויז'ניץ בבני ברק, במעמד היסטורי של הנחת אבן הפינה ל"בית ויז'ניץ" - בית המדרש הגדול והיכלי הקודש שייבנו בשנים הקרובות לטובת אלפי החסידים. השמחה נערכה ביום ההילולא של האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצ"ל.

במעמד הוקרא מכתבו של האדמו"ר מויז'ניץ-ממונסי, על ידי בנו הרה"צ רבי ברוך שמשון הגר, שכתב במכתבו: לכבוד בן אחי אני נרגש שמרחיבים את בית המדרש של אבי ה'אמרי חיים' זצ"ל.



ל'בחדרי חרדים' נודע כי קודם המעמד ביקש הרבי את הכסא עליו ישבו אבותיו כדי שזכות אבותיו תעמוד לו במעמד. במשאו המרכזי אמר האדמו"ר: "אני מבקש מאנ"ש להשתתף בהקמת הבית הגדול הזה בסכום של 5000 שקל, והחסידים מחו"ל במטבע שלהם.

"מאוד כאב לי שרצו לעשות אוהלים", אמר, "ברוך ה' שהגענו למקום הזה, ההתרגשות היא גדולה שיהיה בית ה' לתורה וחסידות. אני מכיר טובה ומתפלל על כל מי שיתרום, זה לא הולך להיות רק של ויז'ניץ זה הולך להיות של כולם לאנשים שרוצים להתפלל במניין של ויז'ניץ".

עוד דיברו, הנגיד הרב חיים משה פלדמן מלונדון וזקן החסידים הרה"ח רבי יהודה יואל מילר. הנחה את המעמד סגן ראש עיריית בני ברק מנדל איזנברג. מקהלת ויזניץ הנעימה בשירים בליווי תזמורתו של לייזר הרשקוביץ.

האדמו"ר ירה את אבן הפינה עם מלט ואבנים מבתי המדרש של ויז'ניץ בחו"ל. כך גם מבית המדרש הראשון של ה'אמרי חיים', לאחר מכן כיבד האדמו"ר את הנגיד חיים משה פלדמן לצקת את אבן הפינה ואת גיסו הגאון רבי מנחם ארנסטר.

צילומים: שוקי לרר












































































































































אבן פינה בית ויזניץ מעמד היסטורי שוקי לרר האמרי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד