כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סוף למאבק נגד הרס מבנה הישיבה בבית וגן

הסתיים המאבק על מבנה ישיבת 'פני שמואל' בבית וגן • בהסכם שנחתם הערב, הסכימה הישיבה להרוס על חשבונה שליש מהקומה הבלתי חוקית • יתר הקומה, כולל בית המדרש יוכשר • גורם בישיבה 'ל'בחדרי': "זו הפשרה שהצענו כבר אתמול - הבינו כמה העניין לא פשוט"

ההסכם הערב. צילום: באדיבות המצלם
ההסכם הערב. צילום: באדיבות המצלם

הסתיימה סאגת הישיבה בבית וגן. פרשת הריסת מבנה ישיבת 'פני שמואל' בשכונת בית וגן מגיעה הערב (ג'), לסיומה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בסיכום שהגיעה הנהלת הישיבה עם היועץ המשפטי לעיריה, הוחלט על דחיית פינוי המבנה בשבועיים וחצי לתאריך ד' ניסן.

בנוסף סוכם כי במקום צו ההריסה הקיים על כל הקומה, כולל בית המדרש, הצו החדש יחול רק על שליש קומה. כאשר היתר יוכשר בעתיד, כך גם נקבע כי הנהלת הישיבה תשלם סכום של כ-100 אלף שקל עבור הוצאות פינוי וההריסה החלקית.

גורם המקורב להנהלת הישיבה הביע באוזני 'בחדרי חרדים', שמחה על ההסכם שהושג, לצד הצער על החלק אותו תיאלץ הישיבה להרוס.


תיעוד מהאלימות בבית וגן

הוא בירך את כל הגורמים שהשתתפו במאמצים להביא לפיתרון: יו"ר דגל התורה משה גפני, ח"כ אורי מקלב, מ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש, מזכ"ל דגל התורה יעקב אשר, סגן ראש העיר ישראל קלרמן ועוזריהם יהודה ארנד ושמוליק יעבץ.

"אנחנו מברכים ושמחים שלאחר שכל הגורמים הבינו והפנימו כמה ההריסה הזו כואבת ולא פשוטה", אמר, "הם נרתמו והסכימו להגיע לפתרון אותו ביקשה הישיבה אתמול - עד הרגע האחרון".

יצויין כי תחילתו של ההסכם נסגר הצהריים בפגישה שנערכה בלשכת ראש העיר ירושלים ניר ברקת בהשתתפות חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, מה שמנע את המשך ההריסה היום.
ישיבת פני שמואל הסכם עירייה ירושלים בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד