כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מכללת 'פרוג' חנכה את אגף זכרון נא"ה על שם נעמה הנקין הי"ד

העיתונאית סיון רהב מאיר הנחתה את חנוכת אגף זכרון נא"ה לזכרה של נעמה הנקין הי"ד, הערב במכללת 'פרוג' החרדית • בין אורחי הכבוד: הרב ישראל מאיר לאו • הגברת שרה נתניהו נשאה דברים

מכללת 'פרוג' חנכה את אגף זכרון נא"ה על שם נעמה הנקין הי"ד
פרוג

בטקס רב רושם, ומרגש במיוחד, נחנך האגף החדש במכללת 'פרוג' החרדית. זכרון נא"ה – שנוסד לזכרה של נעמה הנקין, בוגרת המכללה שהיתה ממש חלק מהמקום, גם כשכבר לא היתה תלמידה.
הרעיון גמל בלבם של חיים וטובי דיקמן, מנהלי המכללה, שתכננו להרחיב את המקום וההחלטה נפלה ביום שבו נסעו לנחם את הוריה של נעמה.



לפני כשלושה חודשים התראיין חיים דיקמן ל'לובי נשי' וסיפר: מטרת האגף היתה בניית אולם ולהביא בו הרצאות העשרה וימי עיון – "לא רק לאנשים שלמדו אצלנו, אלא באמת כדי להפיץ מקצועיות. חשוב לנו להוביל – מעבר לרווח הכלכלי, להיות טובים מקצועית".



"לנעמה היה קו בכל החיים, שהיא מאוד אהבה לעזור, ומאוד חרה לה כשראתה חוסר מקצועיות. כשראתה עוולות מקצועיות – היתה נזעקת. ובעיקר היה לה מאוד אכפת שאנשים יתפרנסו", משתף דיקמן. "היא אפילו כתבה מדריך בשם 'ל-כוח' - איך לעבוד מול לקוח, איך לתמחר, איך להתמודד, והפיצה לכמה שיותר אנשים. זה היה ממש בדם שלה".

"לפני כשנה, התקיים אחד מקורסי הצילום אצלנו. נעמה הגיעה במקרה לפרוג, משהו לא מתוכנן. נכנסה לכיתה – כאילו היתה מרצה מוזמנת, ובמשך חצי שעה נאמה לתלמידות על איך להתמודד בעבודה, איך לשמור על הכבוד והכוח מול הלקוח, איך להיות הכי טובים ומסורים וגם איך להרוויח ביושר. הנשים יצאו מוקסמות ובאו להודות שהבאנו את נעמה הנקין - אבל לא הבאנו אותה, היא באמת התנדבה ועשתה זאת מיוזמתה האישית".

"אז החלטנו להמשיך את הרוח שלה – כי זה פשוט מבטא את המהות שלה".



את הערב (שלישי) הנחתה העיתונאית, סיון רהב מאיר, והשתתפו בו הרב ישראל מאיר לאו, הגברת שרה נתניהו, וכמובן בין האורחים החשובים, הוריהם של איתם ונעמה הנקין, הי"ד.
בדבריה אמרה שרה נתניהו: "אני מתרגשת להיות כאן היום בטקס חנוכת האגף החדש במכללה, שנקרא על שמם של נעמה ואיתם הנקין זכרונם לברכה. נעמה, שנרצחה יחד עם בעלה איתם בפיגוע אכזרי בשומרון, הייתה חלק מרכזי מהמקום הזה. היא הייתה מלאת השראה, שהורגשה היטב ביצירה שלה. נעמה יצרה מתוך מקצועיות גדולה ומתוך שילוב אמיתי בין אהבה לאמונה.



אני מבקשת לצטט קטע מתוך דברים שכתבה נעמה: "אני מאמינה ביזמות ככלי עוצמתי, שמאפשר לי לייצר פתרונות ייחודיים לצרכים ולחוסרים שאני מזהה במגזרים שונים. אני מאמינה שיש לי את הכוחות, הידע והיכולות להנגיש ידע ותוכן לציבור שאינו חשוף אליו או שחסרים לו הכלים לרכוש אותו. אני רוצה להשפיע על קידום נשים עצמאיות בכלל ולפעול לקידום מיזמי תוכן לציבור המעצבים החרדי, גברים ונשים, שינגישו עבורם ידע וכלים הנמצאים כיום רק באקדמיות החילוניות״.



בסיום האירוע פרסמה רהב מאיר פוסט בדף הפייסבוק שלה, שם התייחסה לדברים שנשאה אמו של איתם, הי"ד: "אני רוצה לדבר על קדושת הזמן", אמרה חנה הנקין לנוכחים, במסגרת אירוע חנוכת אגף חדש במכללת "פרוג". "פרוג" היא מכללה חרדית לעיצוב וגרפיקה, שמנהלים יחד בני הזוג חיים וטובי דיקמן. הערב, בנוכחות הרב ישראל מאיר לאו, שרה נתניהו ועוד, נחנך שם אגף לזכר הבוגרת נעמה הנקין, שנרצחה עם בעלה הרב איתם בחג סוכות האחרון. הבוגרות של מחזורי הלימוד האחרונים קיבלו שם הערב תעודות גמר. נעמה הייתה מעצבת מוכשרת שאהבה את החיבור בין דתיים לבין חרדים, לא רק סביב מקצוע העיצוב.
"קדושת הזמן", אמרה שם חנה הנקין, אימא של איתם, "היא דבר שלא מדברים עליו מספיק, ומאוד אפיין את בני הזוג האלה. בישיבת קלם המפורסמת היה סדר לימוד של חמש דקות בלבד. ראש הישיבה רצה שהתלמידים יפתחו ספר לחמש דקות, לא רק כדי ללמוד אותו אלא כדי ללמוד כמה ניתן להשיג בחמש דקות. גם חמש דקות זה זמן. נעמה ואיתם הספיקו המון בחייהם הקצרים. בלי לדעת איזה אסון מצפה להם, הם ניצלו את הזמן בצורה מופלאה. כמה הם הספיקו בחייהם. כשנעמה לא מצאה עבודה, היא פשוט פתחה עסק עצמאי קטן. תוך זמן קצר היא כבר הייתה צריכה להעסיק עוד עובדת. היא הייתה גם פרפקציוניסטית, וגם מאירת פנים. זה בדרך כלל לא הולך ביחד. קשה למצוא מישהו שגם עובד באופן מושלם, וגם עובד בלי מתח. מה שאפיין את שניהם היה שהם חלקו את הידע שלהם עם כל העולם, גם עם 'מתחרים'. נעמה עזרה למאות גרפיקאים אחרים. היא אפילו הסבירה להם איך לשווק את עצמם. הרב איתם נתן לפעמים לאחרים מאמרים שלמים לאחרים, דפי מקורות שלמים, ולא פרסם אותם בעצמו. כך שקדושת הזמן זה לנצל את הזמן היטב, אבל לנצל את הזמן שאנחנו מקבלים – כדי לעצור לאחרים. אז שתצליחו", היא בירכה את הבוגרות, "שתצליחו להתקדם וגם לקדם אחרים, כמוהם".


מכללת פרוג נעמה הנקין היד פיגוע ירי חנוכת הבית אגף זכרון נאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד