כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בן הישיבה שפינצ'ר ניידת הסגיר עצמו

בן הישיבה שתועד דוקר צמיג של ניידת משטרה בבית וגן, הסגיר את עצמו ונעצר • מרבית העצורים האחרים שוחררו

בן ישיבה חותך צמיג של ניידת משטרה
בן ישיבה חותך צמיג של ניידת משטרה

הפרשה נסגרה, אך בן ישיבה נותר במעצר: מרבית עצורי המהומות הבוקר (ג) בשכונת בית וגן בירושלים שוחררו, אך בן הישיבה שחתך צמיגי ניידת משטרה, נעצר.

מרבית הצעירים שנעצרו בשעות הבוקר והצהריים בשכונת בית וגן בירושלים, שוחררו במהלך היום בתום חקירתם, בהם גם שניים שנתפסו עם סכינים.

בן ישיבה אחד שתועד במצלמת אבטחה כשהוא גורם נזק באמצעות כלי חד לצמיג ניידת משטרה, הסגיר את עצמו ונותר במעצר הלילה. עמו נותר במעצר בן ישיבה נוסף למהלך הלילה.

במהלך המאבק הבוקר ואמש בשכונת בית וגן בירושלים, בעקבות הניסיון להרוס את מבנה ישיבת 'פני שמואל' (נויבירט), נעצרו כמה וכמה מתפרעים. לדברי הרב אהרון הבר, מרבני הישיבה, בשיחה עם 'בחדרי חרדים', הבחורים שנתפסו עם סכינים אינם תלמידי הישיבה, והוא אף קיווה כי ההודעה שהוציאה המשטרה לא תפגע לחינם בתדמיתה של הישיבה.



מנגד, בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נצפה בחור ישיבה צעיר עומד על המדרכה ליד אחת מניידות המשטרה, מדבר עם חברו וממתין לשעת כושר, כשהוא מבחין שלא שמים לב למעשיו, הוא שולף סכין ובאמצעותה הוא דוקר את הגלגל מספר רב של פעמים, זאת כאשר אנשים שמים לב למעשיו, והוא נמלט כשהכיפה בידו.

לא זו דרכינו
תוך כך, אמש, לקראת הפינוי הזהיר ראש הישיבה הרב דניאל וולפסון, את הבחורים מאלימות: "כל המטרה של הישיבה זה לחנך את הבחורים כאמור להיות בני תורה אמיתיים עם כל ההנהגות האמיתיות של בני תורה", אמר, "לדעת במה צריך להתחזק כשצריך להתחזק. צריך להתחזק בתפילה ולא בדברים אחרים. וודאי שיש גם חשבון לאבד את העדינות של בני תורה כמו שברוך השם הישיבה מצויינת בה באופן כל כך מיוחד.

"אז בשום פנים ואופן, הכל זה כדי להעמיד את הישיבה, ולא חס וחלילה כדי לעשות ההיפך לקלקל את המידות של הבחורים. לכן כל הדרך הזו היא דרך שבשום אופן לא מתאים. להשתולל השוטרים יודעים יותר טוב ממכם, כל הכבוד לכם. רק אולי בצורה הזו שיראו התנהגות מכובדת ואצילית שיהיה קידוש שם שמים. שירוא איך בן תורה מתנהג גם במצבים כאלו בשביל זה באתם פה להתחנך. שהקב"ה יעזור שיהיה ונהפוך הוא והכל יתהפך לטובה".
בית וגן עצורים ניידת משטרה פלילים ישיבת פני שמואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד