כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

יפה דרעי: "עברנו את פרעה ואת המן"

רעייתו של שר הפנים יפה דרעי, על הפרשה בענינו הנבדקת במשטרה: "עברנו את פרעה ואת המן" • יועץ השר: "אנו בהלם. עיתונאים אמרו שחקרו ובדקו ולא מצאו כלום. אני מציע להמתין - יש כאלה שהיו שמחים לראותו נופל"

אריה דרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אריה דרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

פרשת דרעי: "זו הפתעה גמורה בשבילינו", כך אמר הבוקר (ד), יועץ התקשורת של השר אריה דרעי ברק סרי בראיון לגל"צ. רעייתו יפה דרעי אמרה: "עברנו את פרעה נעבור גם את זה".

יועץ התקשורת של שר הפנים אריה דרעי, ברק סרי, אמר היום בראיון לגל"צ: "זו לא חקירה אלא רק בדיקה. אני מציע לכולנו להמתין".

בהתייחס לפרשה אמר: "שלשום בערב מתקשר אליי עמית סגל ומספר לי על בדיקה באחת הרשויות, היה הלם מוחלט, הפתעה כמובן מצידי ומצידו בדיוק באותה מידה. אני צמוד בעבודה לאריה דרעי, אני נוסע איתו, עובד איתו, שום כלום. השר אמר שאין לו מושג במה מדובר, לא מכיר שום בדיקה שום חקירה".

סרי הוסיף: "אריה דרעי ניזון ממני ומעיתונאים. אין לנו שמץ של מושג מהפרשה. הפרסום יצר בהלה גדולה וחרושת של שמועות קשות אתמול. השר דרעי פנה ליועמ"ש. זה לא שנות ה-80 ושנות ה-90 עם עיתון אחד ואיסור פרסום אחד. הוא רץ בכל הרשתות באופן שהוא נוסח ויצר חרושת שמועות אדירות ולכן השר דרעי ביקש להסיר את איסור פרסום שמו.

הוא ביקש מהעיתונים שלא להיות שותפים להפצת שמועות וכי "אצלינו העסקים כרגיל. ראיתי ציוצים של עיתונאים חוקרים שאומרים שהם בדקו וחקרו אם בזה מדובר - הם לא מצאו שום דבר. אני נדרשתי לסיפורים האלה לפחות משמונה-תשעה עיתונאים. כל מיני טענות על ענייני מסים, סביב נדל"ן שנבדקו, נחקרו על ידי כמעט כל כלי התקשורת. הפוליטיקאי הבכיר. אפשר להגיד הרבה דברים עליו, אבל טיפש הוא לא. דרעי זהיר, יודע שהוא תחת זכוכית מגדלת, ושיש כאלה שהיו שמחים לראות אותו נופל".

"ישבתי אתמול עם אריה דרעי, הוא נראה מאוד שליו, פרסמנו במהלך הלילה הודעה שהוא מוכן להיחקר בכל רגע על ידי כל רשויות החוק. הוא מוכן להיבדק ולתת כל תשובה לכל שאלה שיישאל. אני מקווה שבדיקה -חקירה תיעשה במהירות ותבהיר במה מדובר".

יפה דרעי, רעייתו של שר הפנים אריה דרעי, הגיבה: "עברנו את פרעה, עברנו את המן. אנחנו עכשיו נמצאים בחודש מצוין".

עמית סגל שחשף לראשונה את הפרשה הסביר הבוקר בציוץ בטוויטר את השתלשלות צו איסור הפרסום ואמר: "אחרי שפנינו לדרעי שלשום לבירור, פנינו לפרקליטות בשאלה אם מתנהל הליך נגדו. הם לא הגיבו אבל רצו לשופטת תורנית להוציא צו איסור פרסום". דרעי כזכור הגיב לסגל, כי אינו יודע דבר על הפרשה.

במערכת הפוליטית לא ממהרים להגיב לפרשה, הראשון שעשה זאת הוא ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני שמר כי דרעי מעולם לא היה צריך לשוב לתפקיד ציבורי לאחר שהורשע.

"דרעי לא היה צריך לחזור לכהן כשר בישראל לאחר שהורשע בשחיתות בעבר", אמר, "אמרתי זאת גם טרם פרסומה של הפרשה האחרונה. אדם מושחת, שתחב ידיו לקופה הציבורית ופגע באמון האזרחים, לא ראוי שימשיך לשרת את הציבור לעולם".

לעומת זאת, היו שקראו להתאזר בסבלנות. ח"כ לשעבר ניסים זאב, הוסיף בראיון לגל"צ: "כולנו חשודים כל הזמן", וביקש שלא למהר ולחרוץ את דינו של דרעי.

שרת המשפטים איילת שקד גם ביקשה בראיון לגלי צה"ל להרגיע את הרוחות: "נחשפתי לפרשה כמו כולם דרך התקשורת" אמרה השרה. "מטרת הבדיקה שמתנהלת היא לבדוק האם צריך לפתוח בחקירה".

עדכון: 09:45
אריה דרעי יועהמ משטרת ישראל ערוץ 2 בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד