י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החרדים הפסידו: בניית 1300 דירות ברמות נגנזה

יו"ר הועדה השתמש בקולו הכפול, ותכנית הבניה ברמות נדחתה • פינדרוס נעדר, אך גם אם היה - זה לא היה עוזר

כיכר ספרא בירושלים, צילום: פלאש90
כיכר ספרא בירושלים, צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

הועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים דחתה היום (ד') תכנית לבניית 1300 דירות במורדות שכונת רמות, סמוך למתחם הספורטק. חברי המועצה החילונים תירצו את התנגדותם בטענה כי הם מבקשים לשמור על שטח ירוק בעיר.

בהצבעה שנערכה הושג תיקו חמש חמש. לאחר התיקו, יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן הפעיל את הקול הכפול שיש לו, ודחה את תכנית הבניה. בעד הבניה הצביעו חברי המועצה מיכאל מלכיאלי, יוחנן ויצמן, אלעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן וחיים אפשטיין, ונגד התכנית הצביעו חמשה מחברי מועצה מהסיעות החילוניות. חבר הועדה יצחק פינדרוס נעדר מההצבעה, עבר שהות בחו"ל - אך גם אם היה נוכח, לא היה בכך כדי להעביר את התכנית.

לא ברור האם תכנית הבניה המיועדת היא לחרדים, נראה כי היא לא הייתה מיועדת למגזר, לפחות לא בשלב זה. טענות שעלו נגד ברקת מסבירות את התנגדות העירייה וברקת, משום החשש כי בהמשך תכנית הבניה תיועד לחרדים, על אף שמלכתחילה לא.

יש לציין כי הוועדה הארצית לתכנון ובניה כבר אישרה את תכנית הבניה. העיריה עתרה לבית המשפט נגד החלטת הוועדה, וכדי לגבות את העתירה, הובאה כעת לוועדה המקומית בכדי ששם תידחה.

בסיעת "דגל התורה" בירושלים הגיבו כי - "יצחק פינדרוס שוהה באירופה, גם אם היה נוכח בוועדה לתכנון ובניה היה כממלא מקום (פינדרוס אינו חבר קבוע בועדה, ע.ו) מנוע להצביע בעד, בגלל עמדתו של דב קלמנוביץ בעד התוכנית".
כיכר ספרא ועדת תכנון ובניה בניה לחרדים ברמות פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד