י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

העצורים במהומות בבית וגן: תלמידי ישיבת 'וולפסון'

בהנהלת הישיבה מיהרו להאשים את 'הפלג הירושלמי' ולהתנער מהמפגינים - אך בדיקת 'בחדרי' העלתה כי העצורים הם תלמידי ישיבת 'נתיבות החכמה'. מעצרם הוארך ביומיים

העצורים במהומות בבית וגן: תלמידי ישיבת 'וולפסון'
.

לבית משפט השלום בירושלים הובאו הבוקר (ד') שני תלמידי ישיבת 'נתיבות החכמה - וולפסון' שנעצרו במהלך המהומות בבית וגן אתמול, עקב צו ההריסה שניתן לבניין ישיבת "פני שמואל - נויבירט", בו ממוקמת גם וולפסון. שבעה אחרים, שוחררו אמש.

בחור ישיבה אחד בן ה-20 תושב ירושלים, נעצר במהלך הפרות הסדר וההפגנות מחוץ לישיבה. השני, בן 20 תושב בני ברק, תועד במצלמת אבטחה כשהוא גורם לנזק באמצעות כלי חד לצמיג ניידת משטרה שחנתה במקום, הוא הסגיר עצמו, לאחר שהתיעוד פורסם. מעצרם של השניים הוארך ביומיים, עד ליום שישי.

האם מדובר בתלמידי מבנה הישיבה? מסתבר שכן. אתמול אמר ל'בחדרי חרדים' הרב אהרון הבר, מרבני ישיבת נויברט, כי הבחורים שנתפסו עם סכינים אינם תלמידי הישיבה, והוא אף קיווה כי ההודעה שהוציאה המשטרה על סכינים שנמצאו אצל שניים מהעצורים לא תפגע לחינם בתדמיתה של הישיבה.

גם 'ביתד נאמן' הצטרפו הבוקר להתנערות הישיבה מתלמידיה, וכתבו כי "בעוד בחורי הישיבה בבית וגן התנהגו בקידוש השם ולמדו בהתמדה, הגיעו קומץ נערי שוליים שניצלו זאת לבצע מעשים שאינן ראויים והולמים, וגרמו במעשיהם חילול השם. הישיבה התנערה מהם". כאמור, לדברים אין בסיס - הבחורים שנעצרו והובאו הבוקר לבית המשפט, הם תלמידי ישיבה בבית וגן.

הרב הבר אמנם צודק, העצורים אינם תלמידי 'נויבירט', אך בדיקת 'בחדרי חרדים' העלתה כי השניים הם תלמידי ישיבת 'נתיבות החכמה' - וולפסון, השוהה במבנה בו נדרשת ההריסה, כך גם רוב העצורים - תלמידי הישיבה הזו. זאת, למרות השיחה שמסר ראש הישיבה, ערב קודם ובה ביקש שלא לכאורה, בין העצורים אין בחורים הנמנים על 'הפלג הירושלמי'.

אתמול, גורם המקורב להנהלת ישיבת נויברט, הסביר ל'בחדרי חרדים' כי ממידע שהגיע לידיהם, "יצאה הוראה לבחורים המשתייכים ל'פלג הירושלמי' לבוא ולהפגין, בדגש על להתסיס את הרוחות ולהתפרע, כדי ליצור מצג שווא שכל בחורי הישיבות מתפרעים, ואילו הם לפחות עושים זאת רק בנושאים חשובים כמו חוק הגיוס, והם אלה שהבעירו את האש וגרמו להתססת הרוחות".

בפלג הירושלמי כעסו על האשמה הקשה והמופרכת לטענתם, ואמרו ל'בחדרי חרדים', "אכן, 'עליתם עלינו', קופסאות הלבן והביצים שהושלכו לעבר השוטרים אכן נשלחו לבית וגן במונית ספיישל מישיבת פוניבז', וכמו כן הסכינים שנמצאו בכיסם של הבחורים הושתלו בכיסם ע"י איש דאעש המבוקש שנמלט מהפיגוע בבריסל".

עוד הוסיפו, "בשורה תחתונה זו קונספירציה הזויה שאין בינה להיגיון השפוי מאומה בפרט לאור העובדה הפשוטה כי בתיעודים הרבים שיצאו לתקשורת נראים בבירור תלמידי הישיבה מתעמתים עם שוטרים ומשליכים ביצים וקופסאות לבן מחלונות ישיבת וולפסון. ננסה לדון את אותו גורם בישיבה שפעל תחת לחץ והוראות מהבוסים הפוליטיים של אותה ישיבה, כי בסך הכל זו לא פעם ראשונה בה מנסים גורמים בדגל התורה לזרוק את כביסתם המלוכלכת על הציבור היקר והחשוב של בני התורה והפלג הירושלמי".

בן הישיבה שתועד מפנצ'ר צמיג ניידת משטרה, הסגיר את עצמו לאחר הפרסום אמש ב'בחדרי' כי זהותו ידועה למשטרה, אולם מאז נכנס לחדר החקירות שומר על זכות השתיקה. הוא חשוד בתכנון ובשותפות בניקוב צמיגי ניידת משטרה.

שני העצורים שהובאו הבוקר לבית המשפט, נחקרו אמש ונותרו הלילה בבית המעצר מגרש הרוסים, לשם הועברו מבית המעצר של מרחב מוריה. שבעה נוספים שנעצרו, בהם שניים שברשותם נמצאו סכינים, שוחררו אתמול בתום חקירתם.

נויבירט בית וגן הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד