כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אושר: חובת ייצוג לציבור החרדי

אף חבר כנסת לא התנגד כשעלתה הצעת החוק של גפני ומקלב לחובת ייצוג לחרדים בשירות הציבורי, והיא אושרה בקריאה ראשונה

משה גפני, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
משה גפני, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

מליאת הכנסת אישרה הצהריים (ד') בקריאה ראשונה את הצעת חוק ייצוג הולם של האוכלוסייה החרדית ושל עולים חדשים בשירות הציבורי, שהגישו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב.

בחוק מוצע לקבוע חובת ייצוג הולם לבני המגזר החרדי ולעולים חדשים בשירות המדינה, ובדירקטוריונים של חברות ממשלתיות. 37 חברי כנסת תמכו בחוק, לא היו מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת חוקה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב - "חקיקת הייצוג ההולם שעברה בכנסת בשנים האחרונות נועדה ליצור העדפה מתקנת של מגזרים שונים באוכלוסייה, אשר ייצוגם בשירות הציבורי קטן מחלקם היחסי באוכלוסייה (דוגמת נשים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, עולים, אנשים בעלי מוגבלויות וכדומה).

"ואולם, מגזר אחד באוכלוסייה שייצוגו בשירות הציבורי הוא הנמוך ביותר יחסית לחלקו באוכלוסייה הוא הציבור החרדי, אך לגביו אין כל חקיקה בנושא זה".

ח"כ משה גפני: "באחד הדיונים שהיו לי אמרו לי שאין אפליה של הציבור החרדי. רק בתקופה האחרונה התפרסמה נבחרת הדירקטורים, 500 חברים, אין שם אפילו חרדי אחד. החוק הזה לא מדבר על לתת העדפה למי שיש לו פחות כישורים אלא למי שיש לו אותם כישורים.

"אני סבור שמי שכנה בנושא הזה אם רוצים שילוב חרדים צריך לפעול למען זה. החוק הזה הוא לא מה שיחולל את השינוי, אבל יש בו אמריה שאם יש חרדים שרוצים לעבוד אנחנו מתייחסים אליהם בשוויון".
משה גפני חרדים בשירות הציבורי ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד