י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

על זה אף אחד לא חשב: כך ניתן לחדור בקלות לכל מחשב

על זה אף אחד לא חשב: כך ניתן לחדור בקלות לכל מחשב

עכבר אלחוטי. צילום: pixabay
עכבר אלחוטי. צילום: pixabay

חברת סטרט-אפ בתחום אבטחת הסייבר בשם בסטיל (Bastille) חשפה ליקוי חמור המאפשר להאקרים להשתלט על מחשבים דרך העכבר האלחוטי. למעשה, כך מספרים המהנדסים מסאן פרנסיסקו, ניתן אפילו ממרחק של 180 מטר לפרוץ למחשב ולהוציא ממנו מידע.

אז איך זה נעשה בפועל? החוקרים הראו איך כל האקר יכול להשתמש באנטנה וצ'יפ המבוסס על טכנולוגיה אלחוטית אשר נקרא דונגל, ובאמצעות שורת קוד פשוטה, להערים על המחשב מרחוק ולגרום לו לחשוב כאילו הייתם העכבר האלחוטי המחובר למחשב. למעשה המחשב מקבל את המסר דרך העכבר שאתם בכלל מקלדת. בדרך זו ניתן להקליד עד 1,000 מילים בדקה כשבאמצעות 1,000 מילים יכול כל האקר כמעט להשתלט באופן מוחלט על המחשב וגם לקבל גישה אל הרשת אליה הוא מחובר.

החוקרים של בסטיל הצליחו לגרום לשינוי תפיסה בכל הקשור לאבטחת המחשב וסביבתו, במיוחד בעידן בו טלפון סלולרי יכול לשדר כמויות אדירות של נתונים בשנייה. בזמן שכולם עסוקים במניעת חדירה דרך הרשת אף אחד לא מסתכל על המרחב האווירי, ובאמצעות מערכת סייבר כזאת המבוססת על קרני רנטגן, ניתן לחדור בקלות לארגונים שונים, אל רשת המחשבים או לנקודות הווי-פיי.

בימים אלו, בהמשך לגילוי של החברה, עובדים המהנדסים בחברת בסטיל על פיתוח חיישנים אשר יאפשרו לזהות ניסיונות חדירה מעין אלו וגם לטפל בהם. כרגע הם פועלים בכוון העכבר האלחוטי שזוהה כנקודת תורפה. כמו-כן, הם יודעים לומר שטכנולוגיית הבלו-טות' אינה רגישה לפריצות מעין אלו.
האקרים עכבר למחשב אבטחת סייבר טכנולוגיה אלחוטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד