י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סוכנות הידיעות ששיתפה פעולה עם רוצחי עמנו

הסכם "חוק העריכה", העסקת צלמים של היטלר ואפילו השאלת המאגר שלה לצרכי תעמולה אנטישמית - הכירו את שיתוף הפעולה הפסול של AP עם הצורר הנאצי

צורר היהודים אדולף היטלר
צורר היהודים אדולף היטלר

סוכנות הידיעות איי-פי (AP) שיתפה פעולה עם ראשי המשטר הנאצי - כך נחשף היום (ד') על ידי הגרדיאן הבריטי.

על פי הגרדיאן, שמתבסס על משמכים שמצאה היסטוריונית מגרמניה, סוכנות הידיעות חתמה על הסכם בו היא מתחייבת שלא לפרסם דבר העלול להחליש את חוזקו של הרייך, המכונה "חוק העריכה".

איי פי אף השתמשה במאגר התמונות של המשטר הנאצי - ואף סיפקה לו משל עצמה, תמונות ששימשו לצורך תעמולה אנטישמית. באחת הדוגמאות המצוינות בכתבה, השתמשו הנאצים בתמונתו של ראש העיר ניו יורק האוכל בידיו, לכותרת הספרון "היהודים בארצות הברית" שהוציאו הנאצים.

החוקרת שמצאה את ההוכחות לכך היא הארייט שארנברג, שמצאה כי עד להצטרפותה של ארצות הברית למלחמה בצורר הנאצי, שיתפו באיי פי פעולה עם המשטר האכזרי בעולם.

כתוצאה מכך, נהנו מאספקה בלעדית של ידיעות ותמונות מהצד הגרמני - בין השאר על ידי הצלם פרנץ' רות', שהיה חבר ביחידת התעמולה של האס אס ושאת תמונתיו בחר לא אחר מאשר הצורר אדולף היטלר בעצמו.

מאיי פי נמסר בתגובה לגרדיאן כי - "בזמן שאנחנו ממשיכים לחקור את העניין, איי-פי דוחה כל רמיזה כי היא באופן מכוון "שיתפה פעולה" עם המשטר הנאצי. הגדרה מדויקת יותר היא כי AP וסוכנויות זרות אחרות עמדו בפני לחצים אדירים מהמשטר הנאצי מאז עלייתו לשלטון של היטלר ב-1932 עד לגירושה של AP מגרמניה ב-1941.

"הנהלת איי-פי התנגדה ללחצים, בזמן שעבדה כדי לאסוף חדשות מדויקות, נחוצות ואובייקטיביות בתקופה חשוכה ומסוכנת".
היטלר סוכנות הידיעות AP אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד