י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשיפה: פני שמואל החמיצה פשרות טובות יותר

הנציגים החרדים בעירייה הציעו לישיבה בתקופה האחרונה פשרות עדיפות על זו שנחתמה לבסוף

חשיפה: פני שמואל החמיצה פשרות טובות יותר

פרשת ישיבת 'פני שמואל', הגיעה אתמול (ג) לסיומה לאחר התערבות של הצמרת הארצית של תנועת 'דגל התורה'. אלא של'בחדרי חרדים' נודע, כי הפרשה אותה ליווינו בשבועות האחרונים, הייתה יכולה להסתיים באופן טוב יותר ומוקדם יותר, ומבלי להיגרר למראות מיותרים של הפגנות ודקירת צמיגי ניידות.

לפי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', במהלך המו"מ בין הנהלת הישיבה והאגף המשפטי בעיריית ירושלים, הושגו בחודשים האחרונים שתי הצעות פשרה, הראשונה על ידי אחד מחברי המועצה החרדים והשניה על ידי יו"ר סיעת יהדות התורה אליעזר ראוכברגר. בשני המקרים מדובר בהצעות עדיפות על זו שהתקבלה לבסוף.

אלא שגורמים אלמונים שכנעו ככל הנראה את הנהלת הישיבה שלא לתמוך באותם סיכומים, תוך שהם טוענים כי ניתן להשיג יותר - מה שלא קרה לבסוף.

כזכור, אתמול נחתם ההסכם בין ישיבת "פני שמואל" בבית וגן לבין עיריית ירושלים, ולפיו הישיבה תהרוס בעצמה כ-100 מטר בקומה העליונה שנבנתה שלא כחוק, וזאת בנוסף ליותר מ-200 מטר שכבר נהרסו מחדר האוכל בקומה התחתונה. כמו כן הוטל על הישיבה קנס של 100 אלף שקל.

בהצעות הפשרה שנחשפות כאן, הושג הסכם על הריסה של שטח מופחת ממה שנהרס כבר ועוד ייהרס בהמשך בהתאם להסכם, ובהמשך היה זה לפני שלושה שבועות, על ידי יו"ר סיעת יהדות התורה בעיריה אליעזר ראוכברגר, שהצליח לצמצם עוד יותר את השטח שנדרש להרוס. כאמור, שני הסיכומים, היו טובים מהסיכום שהושג אתמול ומהתוצאה הסופית שהושגה בסופו של דבר לאחר יממה של מתח ומהומה גדולה, שהייתה יכולה להיחסך.

לומדים בישיבה הבוקר
הצעות פשרה פני שמואל עיריית ירושלים הריסה אליעזר ראוכברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד