ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

נהג אוטובוס התפלל מהסלולר בדרך

צפו: תושב אלעד התפלל תוך כדי נהיגה באוטובוס, כשהוא נעזר במכשיר סלולרי - ונתפס על ידי שוטר

נהג אוטובוס התפלל מהסלולר בדרך
נהג תפילין

תושב אלעד נתפס הבוקר (ד) כשהוא מתפלל מתוך טלפון במהלך נסיעה, תוך כדי נהיגה באוטובוס.

נהג האוטובוס יצא הבוקר בנסיעה מאיזור כפר חב"ד, שם התפלל תפילת שחרית. מאחר ולדבריו טרם סיים את התפילה ומיהר לעבודתו, הוא נותר עטור בטלית וחבוש בתפילין, ותוך כדי הנסיעה החזיק בידיו את הטלפון הסלולרי - ממנו המשיך להתפלל.

בעודו נוהג בכביש 44 לכיוון רמלה עם הטלפון ביד ומתפלל, הבחין בכך מפקד הזרוע המבצעית של אגף התנועה שנסע אף הוא על הכביש, ומיד ביקש מנהג האוטובוס, שהיה ריק וללא נוסעים, לעמוד בצד הדרך.

הקצין עיכב את הנהג שטען כי "נאלץ להמשיך ולקרוא את התפילה מהטלפון הנייד שכן לא הספיק להתפלל כשיצא מאזור כפר חב"ד". הנהג, תושב אלעד כבן 40, קיבל דו"ח בגין שימוש בטלפון במהלך נסיעה.



יצויין, כי אין איסור להתפלל או לומר תהילים במהלך נסיעה, אולם במקרה זה הנהג אף השתמש בטלפון הנייד, מה שסיכן את הנהג עצמו ואת הרכבים הנוספים שנסעו באותה עת על הכביש.

במשטרת ישראל שבים ומזכירים לציבור הנהגים, בדגש על נהגי התחבורה הציבורית: "היסח דעת במהלך נהיגה מסכן חיים. קל וחומר, כאשר מדובר ברכב כבד שלרוב, מעורבותו בתאונות דרכים מסתיימת באופן חמור עד קטלני".

מאז התאונה הקטלנית ב'אוטובוס המוות' לפני כחודש וחצי בכביש 1 בה נהרגו שישה בני אדם ונפצעו כ-12, נושא בטיחות הנוסעים עלה לסדר היום ונוסעים רבים תיעדו נהגים נוסעים תוך כדי הסחת דעת.

מ"אגד" נמסר בתגובה: "פרטי התלונה לא הועברו לאגד וטרם בוצע תחקיר לנהג. עם זאת, השימוש בסלולרי בזמן נהיגה באוטובוס אסור, וכן נאסר על הנהגים שימוש באמצעות אוזנייה או כל אביזר אחר. מזכירות אגד אף החליטה באחרונה לקבוע קנס מינימום בסך 2,500 שקל ועד לגובה משכורת חודש אחד על כל מקרה. לאחר שנקבל את פרטי המקרה, וככל שיימצא שהנהג אכן ביצע את העבירה, יטופל המקרה בחומרה. התמונה המוצגת בכתבה מראה אדם דתי אשר עצר בצד הדרך כחוק על מנת לשאת תפילה ובכך אין שום פסול".





נהג אוטובוס אלעד כפר חבד משטרה נלחמים בסכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד