י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מנכ"ל מד"א נפגש עם אנשי 'איחוד הצלה' • צפו

בדרך להסכם שלום מחודש בין שני ארגוני ההצלה? שר הבריאות הגיע עם מנכ"ל מד"א למפגש עם אנשי 'איחוד הצלה'

יו"ר מד"א, שר הבריאות ליצמן ונשיא איחוד הצלה
יו"ר מד"א, שר הבריאות ליצמן ונשיא איחוד הצלה

ראשי ארגון 'איחוד הצלה' נפגשו הערב (ד) עם מנכ"ל מד"א אלי בין ושר הבריאות יעקב ליצמן, כשלראשונה, משתתפים גם ראשי הסניפים של 'איחוד הצלה' במפגש בין הארגונים.

מאז הוקם ארגון ההצלה, ישנה מתיחות קבועה בין ראשי הארגונים, שלעיתים מתדרדרת גם לצוותים בשטח, מה שגורם מידי פעם לחיכוכים בין המתנדבים והצוותים במהלך טיפול בחולים.

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, עוד בקדנציה הקודמת, ניסה להשכין שלום בין ארגון מגן דוד אדום לבין איחוד הצלה, אמנם דברים מסויימים אכן הושפעו לטובה, אך טרם הושג סיכום מקיף וכולל.



נסיונות השכנת השלום החלו כבר בשנת 2009 אז דווח על כך לראשונה ב'בחדרי חרדים', והם נמשכו במהלך השנים. בשנת 2014, שמונה שנים לאחר הקמת איחוד הצלה, נערכה מסיבת עיתונאים משותפת לאיחוד הצלה ומד"א בתיווכם של ח"כ משה גפני ושר הבריאות יעקב ליצמן, שם נחתם הסכם לשיתוף פעולה.

אולם גם לאחר מכן שיתוף הפעולה עלה על שירטון. הערב, נערך במודיעין כנס לראשי הסניפים של 'איחוד הצלה', לשם הגיע שר הבריאות יעקב ליצמן יחד עם מנכ"ל מד"א אלי בין.



בסיום ההתכנסות, נשלחה הודעה למתנדבי איחוד הצלה על ידי ההנהלה, שם ציינו כי "הכינוס התקיים על מנת לשתף את ראשי הסניפים במהלכים שמוביל משרד הבריאות ליישום ההסכם בין איחוד הצלה ומגן דוד אדום". על פי המתווה שמתגבש, שני הארגונים יפעלו בשיתוף פעולה כארגונים עצמאיים ונפרדים.

לישיבה שנערכה בהשתתפות ראשי הארגון: נשיא איחוד הצלה אלי ביר, יו"ר הארגון זאב קשש ומנכ"ל הארגון משה טייטלבוים, הגיעו שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ומנכ"ל מד"א אלי בין לזמן קצר על מנת להצהיר בפני כלל ראשי הסניפים על התחייבותם ליישם את ההסכם באופן מלא לפיו כלל מתנדבי איחוד הצלה יקבלו בזמן אמת את כל המידע של קריאות החירום בישראל.



על פי ההודעה, בימים הקרובים ימשיכו צוותים משני הארגונים וממשרד הבריאות לגבש את כל פרטי יישום ההסכם בהתאם להנחיות המשרד, אישור רבני הארגון והועדות המקצועיות.

האם הפעם הסכם השלום יבשיל דיו, לטובת כלל החולים? כולנו תקווה.

צפו: המפגש הקודם בין הארגונים ב-2014
איחוד הצלה מד''א פגישה ארגוני הצלה שיתוף פעולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד