כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרדיפה החלה • עיסוק אובססיבי בנכסי דרעי: "מנסים להשחיר פנים"

מאז פרוץ פרשת דרעי 2, עוסקת התקשורת באובססיביות בנכסי משפחת דרעי ומעלה באוב טענות שכבר הוזכרו בעבר • מקורבי דרעי: "זה ניסיון נפסד, לא הגון, טועה ומטעה את הציבור שכל מטרתו להשחיר פנים"

דרעי אמש. צילום: יונתן זינדל - פלאש90
דרעי אמש. צילום: יונתן זינדל - פלאש90

גל חסר תקדים בתקשורת הישראלית העוסק בנכסי משפחת דרעי, זאת לצד קולות הטוענים שהפרשה נופחה מעבר לכל פרופורציות.

מאז פרוץ פרשת דרעי 2, עוסקת התקשורת הישראלית בסיקור חסר תקדים של נכסי שר הפנים אריה דרעי ובני משפחתו, והיא פרסמה סדרת תחקירים בנושא.



למעשה אין בזה חדש. כבר בערב הבחירות נשאל דרעי על הונו והוא הצהיר בערוץ 2 כי ברשותו רק נכס בודד בשכונת הר נוף בירושלים ששוויה מוערך ב־4.7 מיליון שקל.

בראיון ל"הארץ" באותה תקופה, נשאל דרעי בנוגע לבית משפחתו בספסופה, הוא השיב "אני גאה שברוך השם יש לי פרנסה ובית ושלילדים שלי יש בית. ברוך השם, אני יודע שמצפים לראות אותנו באופן טבעי כמו האנשים שאני מייצג. אבל כל רכושי שקוף וגלוי. עשיתי מה שעשיתי בתקופות שלא הייתי בפוליטיקה". בהמשך זעם דרעי על העיתונאי גידי ויץ, קטע את הראיון ואמר: "אני לא מתכונן לעמוד כאן בחקירה של יאח"ה".

אך ערוץ 2 העלה באוב את הנושא אתמול, והזכיר את הבית במושב ספסופה שבצפון שהוצג כ'אחוזת פאר'. יועץ התקשורת של השר, ברק סרי, הסביר כי "הבית רשום על שם בתו, אבל הוא שייך לכל המשפחה. זוהי משפחה חרדית מורחבת, הם לא נוסעים לנופש בחו"ל, ולכן קנו בית באזור לא יקר שעליו כל אחד שילם, כדי לא לשלם על צימרים יקרים. הם מבלים שם בחגים ובנופשים".

תחקירנים בגופי התקשורת, כמו 'ישראל היום' ו'וואלה', בחרו להתמקד גם בדירות ילדיו.

לדבריהם למרבית ילדיו של דרעי יש דירות. וכי דרעי מכר לאחיו שלמה דרעי, מגרש בשכונת גבעת שאול בירושלים. על אותו מגרש הוקם בניין ברחוב דוד הראובני בעיר, ששייך למשפחת דרעי. דירות בבניין שהוקם יועדו לעבור לבעלות בני משפחה אחרים.

מלשכת דרעי נמסר כי "בבעלות השר ורעייתו דירה אחת בלבד בירושלים, בה הוא מתגורר ביחד עם משפחתו מזה שנים רבות. הניסיון לייחס לשר דרעי דירות של קרובי משפחה אחרים, כגון ילדים, חתנים וכולי, הוא ניסיון נפסד, לא הגון, טועה ומטעה את הציבור, שכל מטרתו להשחיר את פניו של השר דרעי".

למעשה טוענים אנשיו כי, החטטנות בדירות ילדי דרעי, אין לה אח ורע עם שום איש ציבור. אין פגם בוילה בספסופה שמחירה כדירה ממוצעת בת"א.

מי שמחה נגד מסע ההשחרה המתוזמר, הוא העיתונאי בן כספית מ'מעריב' שכתב: "צו איסור הפרסום שהופץ שלשום בבהילות בין כל אמצעי התקשורת, עם שמו המפורש של אריה דרעי, הוא המועמד הבטוח לפרס מעשה האיוולת המגוחך ביותר של השנה. זו הייתה הדרך המהירה ביותר של רשויות החוק להבטיח את הסגרת השם ופרסום הסוד ברבים. גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מבין את זה. הוא יודע שאיסור הפרסום המגוחך הזה ניפח את פרשת דרעי לממדי ענק".

עוד הוסיף, "הבעיה העיקרית של אריה דרעי כרגע היא לא החקירה, כמו הטירה. התמונות מאחוזת המשפחה בספסופה מעלות מחשבות נוגות לגבי שיקול הדעת של מי שחתר ושאף ורצה לחזור להיות "מנהיג השקופים". אך כספית מוסיף ומזכיר כי: "החזקת אחוזה משפחתית לצורכי נופש אינה עבירה פלילית בישראל. דרעי הוא איש נבון, קשה להאמין שחזר על שגיאות העבר שלו, שנעשו כשהיה בשנות ה־20 לחייו. קשה, אבל אפשרי.

"זה לא פופולרי, אבל אני מתפלל שהאישומים נגדו יוזמו והתיק ייסגר ללא אשמה. המפלגה שדרעי מייצג רחוקה ממני ת"ק פרסה, הערכים שעומדים מאחוריו ו"מועצת החכמים" שגיבתה אתמול את מעשיו אינם כוס התה שלי. יחד עם זאת, אריה דרעי מודל 2016 הוא אחד הפוליטיקאים המנוסים, השקולים, המתונים, האחראים והפיקחים בשטח", הוא מסיים.

אריה דרעי דירות וילה ירושלים בן כספית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד