כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ראש עיריית נצרת-עילית לכלא

בית המשפט העליון החליט להטיל על ראש עיריית נצרת עילית עונש מאסר בפועל וקלון, בשל הרשעתו בעבירת שוחד

שמעון גפסו. צילום: פלאש90
שמעון גפסו. צילום: פלאש90

בית המשפט העליון החליט היום (ה) לדחות את ערעורו של ראש העיר נצרת שמעון גפסו, וקבע כי יש קלון בעבירה שבה הורשע. כמו כן, נקבע כי עליו לרצות את עונשו בכלא.

במרץ 2014, לאחר שהחל נגדו ההליך הפלילי, ועדת ההשעיה של משרד הפנים החליטה להשעות את גפסו לארבעה חודשים מכהונת ראש העירייה,‏ ובתום תקופה זו הוארכה השעייתו בשלושה חודשים נוספים. בזמן השעייתו, מילא את מקומו במינוי זמני של מועצת העירייה אלכס גדלקין כראש העירייה בפועל.

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר לפני כשנה שישה חודשי עבודות שירות על גפסו, שהורשע בלקיחת שוחד. בנוסף נקבע לו קנס כספי של 20 אלף שקלים. אך ללא קלון.

כיוון שלא הוטל עליו קלון, חזר גפסו לכהן כראש העירייה וביטל את סמכויותיו של ממלא מקומו, אלכס גדלקין. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פנה בבקשה להשעות את גפסו פעם נוספת, עקב החשד הנוסף התלוי נגדו, בעקבות זאת הוסכם שגפסו יצא לחופשה עד לסיום ההליך הפלילי. בתפקיד ראש עיריית נצרת עילית כיהן מאז חודש מאי נתנאל טויטו.

שלושה שופטי בית המשפט העליון קבעו כי מעשיו של שמעון גפסו מקיימים את כל יסודותיה של עבירת השוחד, בין היתר, משום שהתנאי שהציב גפסו בפני המתלונן, באמצעות עושי דברו, יש בו משום ניצול בוטה לרעה של מעמדו כראש העירייה.

כמו כן קבע כי מדובר בעבירה מובהקת של שחיתות ציבורית הנגועה בפגם מוסרי וערכי המחייב קביעה כי דבק קלון במעשים.
שמעון גפסו כלא הרשעה בית משפט שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד