י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איש החסד מירושלים: הרב חיים גולדברג ז"ל

גם לאחר שלקה במחלה קשה המשיך לסייע למשפחות: הלך לעולמו איש החסד מירושלים, הרב חיים גולדברג ז"ל

הרב חיים גולדברג זצ"ל
הרב חיים גולדברג זצ"ל

ברוך דיין האמת: בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נפטר הבוקר (ה), הרב חיים גולדברג זצ"ל מקרית מטרסדורף בירושלים. לקה לפני מספר שנים במחלה ממאירה והוא בן 67 בפטירתו.

המנוח עסק בחסד וצדקה כל חייו, היה מעמודי החסד של הדור - איש צדיק וישר דרך. היה יורד לשטח וגם ממיטת חוליו היה מטפס לבתי נצרכים. דאג כל הזמן לכלל ובעיקר היה דואג למוצרים ומכשירי חשמל לזוגות שנישאו.

היה תלמידו של הגאון רבי משולם דוד הלוי סולבייצי'ק - ראש ישיבת בריסק, ממנו קנה את תורתו והיה מתייעץ עמו על כל צעד ושעל.

הרב גולדברג זצ"ל, היה פטרונם של מאות אלפי אלמנות ויתומים, גרי צדק, משפחות חשובות, תלמידי חכמים, בני תורה, לצד השכבות החלשות- עניים מדוכאים, שבורי לב ומעוטי יכולת.
בכל שנותיו עסק רבות בחסד בצורה נפלאה ביותר, כשתחתיו הקים מפעלים כבירים וקרנות צדקה תוך הקפדה יתירה על התנהלות מדוקדקת ונקיה כאשר כל פרוטה ופרוטה מגיעה ליעדה וללא שום פרסומות ותמורה. המנוח זצ"ל, עזר ותמך ביהודים מדן ועד באר שבע כפשוטו, בכל מושבה ועיירה נידחת בארץ ישראל הכירוהו וזכו לאמונו ופועלו הרב.

העסקן הרפואי הרב שמעון ברוין יו"ר ביקור חולים 'יד אברהם' סיפר הבוקר ל'בחדרי חרדים' על דמותו המיוחדת: "הוא היה איש חסד בכל רמ"ח אבריו גם בזמנים הקשים ביותר שטיפלתי בו במהלך כל השנים הוא תמיד ביקש לעזור ולדאוג למשפחות נצרכות, זו אבידה גדולה".

הוא הותיר אחריו אלפי משפחות שבורות שנשארו כספינה המטלטלת בלב ים בגלים סוערים ללא כל משען, ועשרות גבאי צדקה שנשארו ללא בעל הגינה המסור שידאג לטיפוחם ושגשוגם. השאיר אחריו זרע ברך ד' את שני בניו החשובים שליט"א, ושלוש בנות, ויוצאי חלציו.

הלוויתו תתקיים היום בשעה 13:00 בצהריים, מישיבת בריסק ברחוב גרוסברג בשכונת גוש 80 בירושלים לבית החיים 'ארץ החיים' בבית שמש שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
חיים גולדברג הלוויה איש חסד ירושלים מחלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד