ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פרוש: "האוצר עוצר תקציבים ומפר את ההסכם הקואליציוני"

סגן שר החינוך מאיר פרוש במכתב חריף למשרד האוצר: למרות הסיכומים הקודמים לא הועברו התקציבים שנלקחו בימי פירון • ח"כ חרדי ל'בחדרי': "החגיגות היו מוקדמות - האוצר מזלזל במה שמגיע לנו - גם המינימום לא מועבר"

מאיר פרוש השבוע, צילום: בחדרי חרדים
מאיר פרוש השבוע, צילום: בחדרי חרדים

אחרי הרפורמים, משבר קואליציוני חדש בפתח? סגן שר החינוך מאיר פרוש מוחה בחריפות נגד האוצר בשל מה שהוא מכנה, הפרה של ההסכם הקואליציוני.

לדבריו כותרות לחוד ומעשים לחוד: לפני חודשיים התחרו ביניהם הנציגים החרדים על הקרדיט לביטול גזירות פירון. אבל עכשיו מתברר כי חלק גדול מהתקציב לא עבר למוסדות.

ממכתב דחוף ששיגר סגן שר החינוך מאיר פרוש בימים האחרונים למשרד האוצר, עולה כי צהלות השמחה והחגיגות מהסיעות החרדיות על ביטול גזירות פירון, היו כנראה מוקדמות מידי.

היום מתברר כי כבר לפני חודש, שיגר סגן השר פרוש מכתב שנשמר בחשאיות ושם הלין על אי קיום סעיף 45 בהסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה, לפיו יוחזר כל התקצוב של שעות התמרוץ והטיפוח שנלקחו בימי פירון במשרד החינוך, מתלמידי מוסדות המוכר שאינו רשמי.

במכתבו הראשון, מוחה פרוש על כך שהאוצר לא ביצע את ההעברות התקציביות על פי ההסכמים והעביר את הסכומים המקוצצים כבימי פירון, בכך פגע בהסכם הקואליציוני ובסיכומים אליהם הגיעו הנציגים החרדים עם רה"מ נתניהו.

אלא שהמכתב שנשלח בצורה דיסקרטית לפני כחודש - כדי שלא לעורר זעזועים מיותרים בקואליציה השברירית - כלל לא נענה.

לכן פנה השבוע שוב סגן השר פרוש במכתב דחוף נוסף, וציין כי אי ביצוע העברות התקציביות למוסדות המוכש"ר מהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני והוא דורש שהעברות יחודשו ויתבצעו כפי שסוכם.

ח"כ חרדי נוסף אמר ל'בחדרי חרדים': "בשורה התחתונה, במשרד האוצר מזלזלים במה שמגיע לנו ע"פ הסיכומים, לא די שאנו רחוקים עוד שנות אור מחלום השיוויניות בתקציבי החינוך אלא שגם המינימום שהיה בעבר לתקציב המוכר שאינו רשמי, כלל לא מועבר".

לדבריו, "ללא כל ספק החגיגיות והכותרות היו מוקדמות מידי, לא מספיקות ההצהרות וההסכמים - צריך לראות את זה קורה בפועל. בינתיים חלק משמעותי לא נעשה".





פרוש קואליציה חרדי חינוך בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד