כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרב אלי סדן זכה בפרס ישראל על מפעל חיים

הרב החרד"לי ומייסד המכינה הקדם צבאית בעלי יקבל פרס ישראל למפעל חיים • בין תלמידיו: אל"מ עופר וינטר

הרב אלי סדן, צילום: פלאש90
הרב אלי סדן, צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

מזל טוב - הרב אלי סדן והאלוף במיל' דורון אלמוג הוכרזו היום (ה') כחתני פרס ישראל לשנה זו על מפעל חיים, בשל תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

על הרב אלי סדן כתבה ועדת הפרס כי "מכינת בני דוִד שהקים הייתה פריצת דרך מכוננת בדרך השתלבותם של בני הציבור הדתי-לאומי במסגרת הצבאית. כמו כן עזר סדן להקים את המכינה החילונית הראשונה ומאז הוקמו מכינות קדם צבאיות רבות המתאימות לאוכלוסיות מגוונות".

הרב סדן נחשב לרב חרד"לי, מהזרם הממלכתי המזוהה עם ישיבות הקו בראשות הרב צבי טאו. הוא התפרסם בעקבות הקמת המכינה הקדם צבאית בראשותו ביישוב עלי.

את המכינה הקים לפני קרוב לשלושה עשורים יחד עם הרב יגאל לוינשטיין ביישוב עלי שבשומרון, שמטרתה להכין בחורים דתיים לשירות מלא בצה"ל, תוך עידודם לשירות מקסימלי ביחידות לוחמות וכקצינים. מסלול זה לא היה קיים לפני כן בישיבות ההסדר.

קצינים דתיים רבים בצה"ל הם בוגרי המכינה "בני דוד" ורואים ברב סדן את רבם, בין השאר מח"ט גבעתי בזמן מבצע 'צוק איתן' אלוף משנה עופר וינטר, שהתפרסם בזמן הלחימה. כאמור, הוא דוגל בקו "ממלכתי" כלפי מדינת ישראל, בעקבות השקפותיו של רבו, הרב צבי טאו.

האלוף דורון אלמוג יו"ר עמותת "עלה נגב - נחלת ערן", שקיבל גם הוא את הפרס, אמר - "הפרס מגיע לערן הבן שלי, הילד שנולד פגוע מוחין, מעולם לא דיבר ולא קרא לי אבא, אבל היה המורה הגדול של חיי. הוא זה שלימד אותי על מקומם של החלשים בחברה, ועבורם אני פועל ואמשיך לפעול כל חיי".
הרב אלי סדן פרס ישראל עופר וינטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד