י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ברוך דיין האמת: רבי יהושע כהן זצ"ל

בן 84 היה הרב כהן בפטירתו הבוקר, בה חתם שנים ארוכות של לימוד תורה ועשיית חסד • 'בחדרי חרדים' עם קווים לדמותו

ברוך דיין האמת: רבי יהושע כהן זצ"ל
נרות נשמה צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת - הבוקר (ה') הלך לעולמו הרב יהושע כהן זצ"ל, שהיה דמות מוכרת ומוערכת בין תושבי תל אביב ובני ברק, כשהוא בן 84 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד בארה"ב בי"ד מנחם אב תרצ"א, לאביו הרב הצדיק רבי שמריהו זצ"ל ולאמו הצדקנית מרת זלדה ע"ה. אביו היה מן 'המשכילים אל דל', וממש מיד אחר לידתו, כשהבין שבארצות הברית לא שייך להעמיד דור דעה, עלה לארץ והתיישב בשכונת מאה שערים בירושלים, שם עסק במעשי צדקה וחסד.

לאחר מכן עבר להתגורר בשכונת 'בית וגן', והיה לאחד מתושביה הראשונים. בתקופות הקיץ זכה ואירח בביתו את האדמו"ר הרה"ק רבי אהרון מבעלזא זיע"א, שסמך על רבי שמריהו זצ"ל. לבית גדול זה נולד רבי יהושע, ועד אחרית ימיו היה מספר בערגה כיצד זכה לשמש בקודש.

גולת הכותרת של חייו הייתה עת למד בצעירותו בחברותא עם הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל, ראש ישיבת מיר. במשך שנים אף למד חברותא עם הגאון רבי אריה פינקל, ראש ישיבת מיר במודיעין עילית, שהגדירו כאחיו ממש.

לאחר נישואיו לרעייתו מרת רות רייזל ע"ה בת הר"ר מנחם מנדל רוט זצ"ל, עבר להתגורר בתל אביב שם הקים קהילה מפוארת קהילת בני הישיבות "אהל יעקב", כשכל עניני הקהילה מתנהלים במתווה הישיבות הקדושות כשהוא מנצח על עניני בית הכנסת שלאף אחד לא יחסר כלום.

באותה תקופה אף פתח עסק של השכרת ציוד, לאחר תקופה בה החליט שתל אביב איננה מתאימה לחינוך הילדים, כאביו זצ"ל - קם ועבר לעיר בני ברק, שם החל בתקופה חדשה, הוא הגיע לשכונת רמת אלחנן, והקים במסירות את בית הכנסת הראשון, כשהוא מתבטל ומלווה את המרא דאתרא הגר"י זלברשטיין.

ברמת אלחנן עסקיו פרחו, הוא סייע להקמת בית המדרש החדש, ועזר בהקמת ישיבות קדושות וביסוסן. זקני השכונה זוכרים שרבי יהושע תמיד היה לחתן בראשית, ואכן בקידוש שבת בראשית כל תושבי השכונה היו משתתפים, להוקירו ולהעריכו.

כיבוד ההורים המופלא שלו ושל רעייתו ע"ה היה לפלא, כשאמו המבוגרת הצדקנית ע"ה התגוררה בביתו ובכבוד מלכים כיבדוה, ואף נטלו את כל הוצאות החזקתה על עצמם. ביתו היה בית הכנסת אורחים, שכשאנשים שזו הסעודה הגדולה שלהם היו מגיעים בקביעות, ותמיד בסבר פנים יפות כיבדם ואירחם.

לפני כשני עשורים תקפו עליו צרות והוא הפסיד את כל כספו. לאחר מכן חלתה רעייתו ע"ה ונפטרה, והוא מעולם לא בא בטרוניה, ותמיד הודה לרבון העולמים שמעמידו בנסיונות וכי הוא זוכה לעמוד בהם.

בתקופה שלאחר מכן עבר לשכונת 'קהילות יעקב' ברחוב קושינר, שם גם התחבר לקהילת בני הישיבות, והאציל מברכתו ברכת כהנים באהבה. הוא עסק לפרנסתו במת"ת של צא"י ברחוב סוקולוב בעיר, גם שם התבלט במעשי החסד והיה דואג לנזקקים.

פרק מיוחד בחייו התרחש עת שיכל את בנו רבי אברהם זצ"ל, במסירות ובגבורה קיבל את הדין באהבה.

המנוח הותיר אחריו אחות הנשואה להרב הגאון רבי ישעיהו פודרביניק מארה"ב, את בנו רבי משה, ובנותיו הנשואות להרה"ג רבי אפרים מרדכי גרוסנס, ולהרה"ג רבי שמואל זלמנוביץ. ונכדים ונינים ההולכים בדרך התורה.

הלוויתו תצא היום בשעה 15:00 מרחוב אברהם בן דוד 26 בבני ברק, לבית החיים סגולה בפתח תקווה - שם ייטמן.

תהא נמשתו צרורה בצרור החיים.
הרב יהושע כהן תל אביב כיבוד הורים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד