י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

2500 מעטפות של 200 שקל חולקו בהלוויה

על פי צוואת הגר"ע איגר ובקשת הנפטר - חולקו סכומי עתק בהלוויית ענק החסד מירושלים • הגבאי התמוטט וחולץ

רבי חיים יוסף גולדברג זצ"ל
רבי חיים יוסף גולדברג זצ"ל

במסע הלוויתו של ענק החסד הירושלמי הרב הצדיק רבי חיים יוסף גולדברג זצ"ל, מגדולי בעלי החסד ומחלקי הצדקה בדור האחרון, שנערכה היום (ה') בצהריים בירושלים, חולקו מעטפות עם כסף כמקובל מצוואת רבי עקביא איגר, וכן לפי בקשת המנוח.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במסע הלוויה חולקו לא פחות מ-2500 מעטפות, שבתוכן 200 שקל. בלוויה הסתובבו מספר גבאי צדקה סמויים, שזיהו על הפרצוף אברכים נצרכים, וחילקו להם מעטפה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות השמועות על חלוקת כסף בלוויה הגיעו המונים לקבל מעטפה, גבאי הצדקה המיתלוגי ר' חיים טורצ'ין שחילק גם הוא מעטפות, כמעט והתמוטט מרוב החום והמשתתפים נאלצו לחלץ אותו מהדחיפות.

על המעטפה נכתב - "והלך לפניך צדקך. מצוואת רבי עקיבא איגר בשעת הלוויה יחלקו פגים כמניין שמו עקיבא וכו'. נא ללמוד משניות לעילוי נשמת שר החסד בדרונו רבי חיים יוסף בן רבי יצחק זצ"ל גולדברג".

הגאון רבי משולם דוד הלוי סובלייצי'ק, מורו ורבו של הרב גולדברג זצ"ל, שמישיבתו - ישיבת בריסק בשכונת גוש 80 בירושלים יצאה ההלוויה, חרג ממנהגו ומאז פטירת אביו לפני 56 שנים צעד ברגל אחר המיטה וירד את כל מורד רחוב גבעת משה עד רחוב אוהלי יוסף לכל ההלוויה. הגרמ"ד נכנס לרכבו מיד לאחר ההספדים.

המעטפות שחולקו בלוויה


הרב חיים גולדברג ירושלים מעטפות כסף הלוויה ענק החסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד