י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החייל היורה יואשם בהריגה במקום ברצח

הוארך מעצרו של החייל שירה במחבל המנוטרל • התובע הצבאי תיאר את נקודת המבט של הצבא לגבי האירוע

החייל מובא להארכת מעצרו, צילום: פלאש90
החייל מובא להארכת מעצרו, צילום: פלאש90

החייל שירה במחבל המנוטרל על הקרקע, יואשם בהריגה ולא ברצח, כך הודיע היום (ה') התובע הצבאי אדורם ריגלר בפתח הארכת מעצרו של החייל בבית הדין הצבאי בקסטינה. מי שבא לתמוך בחייל הוא חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד.

בניגוד לשמועות לפיהן החייל יואשם ברצח, החליט הצבא לסגת מהאשמה ולהאשים אותו בהריגה בלבד. במהלך הדיון אמר התובע כי החייל "ירה ללא צורך מבצעי במחבל ששכב על הקרקע לאחר שנורה קודם לכן על ידי חיילי צה"ל והיה עדיין בחיים".

במשפטו של החייל צפויים להעיד המ"פ והמג"ד שלו - דוד שפירא, שזכור כמי שחיסל את המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב ב-2008.

"בסרטון ניתן לראות את המחבל שכוב על הקרקע לאחר שנורה על ידי חבריו של החשוד", אמר התובע הצבאי. "בשעה שהמחבל שכוב על הקרקע במשך מספר דקות, ניתן לראות כמה חיילים ומפקדים מטפלים בחייל הפצוע. גם החשוד מגיע בשלב מסוים ומטפל בפצוע. בהמשך בלי שקורה דבר מיוחד, מבלי שניתן להבחין בבהילות, בסימני סכנה מהסביבה, החשוד עצמו דורך את הנשק ובקור רוח יורה מטווח קצר ירי מכוון לעבר ראשו של המחבל".

התובע אף הוסיף וציטט את דבריו של החייל לאחר הירי, שם הוא נשמע אומר כי "המחבל חי הוא היה צריך למות". ובנוסף - "דקרו את חבר שלי, מגיע גם לו למות". בדברים אלו, על פי התובע, יש בכדי להעיד על כוונות החייל היורה.

"ביומיים האחרונים חלו התפתחויות בחקירה ובוצעו פעולות חקירה רבות",] הוסיף התובע בדיון על הארכת המעצר. "עם זאת, עדיין נותרו מספר פעולות כפי שיוגש לבית הדין הצבאי על ידי מצ"ח".


הירי במחבל כפי שתועד במצלמות 'בצלם'
החייל היורה ניטרול מחבל הריגת מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד